מיכל דיאמנט
מיכל דיאמנטצילום: אלעד מלכה

מיכל דיאמנט, נכדתו של ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר, מגיבה לביקורת שהטיחה בה שרת התחבורה מירי רגב, בשל עזיבתה את הליכוד והצטרפותה למפלגת 'תקווה חדשה' של גדעון סער.

"מירי רגב, סבא שלי היה גאה בי כל ימי חייו ואין לי ספק שגם ובעיקר בימים אלו, בהם התגייסתי למאבק החשוב על עתידה של מדינת ישראל", כתבה דיאמנט והגדירה את רגב כ"דוברת ההתנתקות שעברה למפלגת הליכוד".

"אכן, את אינך מכירה אותי ולכן גם אינך יודעת שאני כלל לא זקוקה לשיעורים בהיסטוריה, בפרט אודות חייו ומורשתו של סבי. לעומת זאת, ממכתבך עולה שהידע ההיסטורי שלך חלקי ביותר ולכן חשוב גם לי לתת לך שיעור קצר בהיסטוריה: בבחירות 1999 פרש ראש הממשלה לשעבר שמיר מתנועת הליכוד, וזאת על רקע אכזבתו הגדולה מהעומד בראש התנועה במועד זה, בנימין נתניהו אשר המשיך וביסס את קיומו של אסון אוסלו, כפי שכינית אותו במכתבך - וזאת באמצעות חתימה על שורת הסכמי המשך לאוסלו, כגון הסכם חברון והסכם ואי. למפלגת הליכוד, אם תהית, הסכים יצחק שמיר לחזור רק לאחר פרישתו של נתניהו מראשות המפלגה", הוסיפה דיאמנט.

לדבריה, "כמו סבא שלי, גם אני איני מוכנה לתת יד לרמיסת העקרונות הבסיסיים עליהם מבוססת תנועת הליכוד. מירי רגב, את ושכמותך הבאתם במו ידיכם להרס המפלגה המפוארת הזו, עד שלא השארתם לי ברירה אלא לעזוב את מה שנותר מהמפלגה. הפילוג ושנאת האחים שאתם זורעים בעם, ההכפשות הבלתי פוסקות כלפי כל מי שאינו בצד שלכם והזלזול הבוטה שאתם מפגינים כלפי בוחריכם וכלפי העם כולו. הפעם אסור לנו לתת להתנהלות הזו להמשיך ולהתרחש, אסור לנו להסכים להמשך השנאה והפילוג שאתם מפזרים כאן על בסיס יומיומי, מתוך צרכים פוליטיים ובניגוד מוחלט לטובת המדינה".

מוקדם יותר כתבה רגב לדיאמנט, "אינני מכירה אותך אבל חשוב לי לתת לך שיעור קצר בהיסטוריה. בבחירות 1992 התמודד ראש הממשלה שמיר בראש תנועת הליכוד מול יצחק רבין בראשות העבודה. אלא שגורמים בתוך הליכוד תקפו אותו כאופוזיציה פנימית. יצחק מודעי פרש לטובת ״המפלגה הליברלית החדשה״ יחד עם עוד מפלגות ימין שפיצלו את הגוש. את הסוף אנחנו מכירים: רבין עלה לשלטון והביא עלינו את אסון אוסלו במחיר דמים נורא".

"מיכל דיאמנט, את וסער עושים לנתניהו את מה שעוללו אחרים לסבא שלך יצחק שמיר. ניסיון למרוד במנהיג הליכוד, פיצול גוש הימין ואי קבלת דין בוחרי הליכוד. הפעם אסור לנו לתת לזה להתרחש שוב, אסור לפצל את גוש הימין", דברי רגב.