אלימות נגד נשים. אילוסטרציה
אלימות נגד נשים. אילוסטרציהiStock

פדווא אל-ברגותי, אישתו של מרוואן אל-ברגותי, מנהיג גדודי אל-אקצה המרצה עונש מאסר עולם על חלקו ברצח ישראלים, פרסמה ב"מען ניוז" מאמר שכותרתו "האלימות נגד נשים בפלסטין".

במאמר זה תוקפת ברגותי בחריפות את החברה הפלסטינית והממסד על ההחרשה והחידלון בטיפול בתופעת האלימות נגד נשים המוסיפה להתפשט.

ברגותי מציינת, כי אין ברשות חוקים המספקים זכויות מינימליות לנשים, וכי תופעת האלימות נגד נשים נותרה סוגיה סגורה בחברה הפלסטינית, ובפרט בכל הקשור לאלימות בתוך המשפחה אשר אינה זוכה לחשיפה והגורמים הרלוונטיים מתרשלים בטיפול בה.

לדבריה, נשים נשואות חוששות להגיש תלונות למשטרה והן מחרישות על פשעים המבוצעים נגדן, נמשכים וגוברים מעשי רצח של נשים ואין כלים מרתיעים בידי הרשויות.

כמו כן, כתבה ברגותי, קיימת תופעה הולכת ומתרחבת של אלימות גופנית, מילולית, הטרדות ואונס שלא מדברים עליה והיא אינה מתפרסמת באמצעי התקשורת או מגיעה לבית המשפט.

גם כאשר מקרי אלימות נגד נשים מגיעים לבית המשפט, כתבה ברגותי, הטיפול בהם אינו אפקטיבי בגלל החוקים הקיימים, חולשת המערכת המשפטית, המסורת והמנהגים המכסים על פשעים בתוך המשפחה.

ברגותי טענה, כי המסורת הדתית ממלאת תפקיד בסיסי ושלילי בכיסוי על הפשעים בתוך המשפחה. לדבריה, הממסד הדתי אינו מסייע ואף מעודד את תופעת האלימות נגד נשים והמטיפים רואים בכך זכות של האב והגבר (להפעיל אלימות כלפי הנשים בבית) כחלק מהחינוך שמבצעים הזכרים במשפחה.

ברגותי אמרה, כי גם המפלגות וארגוני החברה האזרחית אינם ממלאים את התפקיד הנדרש מהם כדי לקדם מסר מודרני ותרבות המכבדת את זכויות האישה. היא הדגישה, כי שבירת קשר השתיקה בנוגע לאלימות כלפי נשים מחייב רצון פוליטי בממשלה ובכל דרגי הממסד.