חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונהצילום: ISTOCK

במכתב נדיר המתפרסם הבוקר (שני) ביומונים החרדים כותב זקן אדמו"רי המועצת האדמו"ר מביאלא, רבי בן ציון רבינוביץ', אודות החובה להתחסן נגד נגיף הקורונה.

"ללא כל ספק שכל אחד ואחד מחויב ע"פ ההלכה ליטול החיסון", כתב. "כאשר רואים שמגיפה זו סכנתה מרובה ממחלות אחרות והפילה חללים רבים ל"ע כאן בארה"ק ובחו"ל".

בדבריו הבהיר כי אין חשש להתחסן. "ולא רק שאין חשש בחיסון, אדרבה יש מצווה רבה של ונשמרתם מאוד לנפשותיכם והדגיש הכתוב לומר מאוד, דהיינו *שצריך להתאמץ ולהיזהר לקיים מצווה זו בפרט שמדובר בפיקוח נפש ממש!".

"וח"ו שלא להכנס לריפיון ולהמשיך לשמור האזהרות של גורמי הבריאות וכפי שביקשתי כבר לשמור עליהם'".

את דבריו סיים בברכה: "ויקויים בנו הכתוב 'כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך, ונזכה לרפואה שלמה שתהי' לכלל ישראל בתיקון השלם ובגילוי אורו של משיח צדקנו בגאולה השלמה במהרה דידן, אכי״ר".

מכתב דומה פרסמו אמש רבני חסידות קרלין בו הם מבהירים כי אף מחלימים מקורונה ראוי שיתחסנו.

"נצטווינו לפרסם היות כי בחסדי שמים ניתן כבר להתחסן מפני הנגיף וכהמלצת הרופאים שבידם ניתנה הרשות לרפאות, מוטלת על כלל אנ"ש להתחסן, הן הבריאים והן אלו שכבר החלימו, בכל גיל שיתאפשר ובכל מצב, הן בארה"ק והן בחו"ל".

עוד כותבים הרבנים, "מי שסובל מאלרגיות קשות, מאלו שאין דרך לטפל בהן תרופתית במקביל לחיסון, או כל שאלה רפואית אחרת, עליו להתייעץ עם רופא אם להתחסן".