ארי שביט
ארי שביטצילום: פלאש 90

ארי שביט, פרשן 'מקור ראשון' ו'ערוץ 13', שוחח עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ופרגן להתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנוכח משבר הקורונה. לדבריו, החיסונים הם ההישג הישראלי הגדול ביותר. כמה גדול? כמו ההישג של המדינה במלחמת העצמאות. בהמשך: מדוע מחנה המרכז-שמאל לא שותף לחגיגה?

ארי שביט הסביר מדוע לדעתו מבצע החיסונים הוא לא פחות מהתגלמות הדמוקרטיה הישראלית: "עיתונאים באמריקה מתקשרים ואומרים 'אנחנו יושבים מפוחדים בבתים, אנשים מעל גיל 60, אין לנו חיסון ואין לנו סיכוי לחיסון'. אמא שלי בת ה-91 מקבלת כאחת האדם כמו מיליון ישראלים אחרים - פתאום האזרחות הישראלית שאנחנו בזים לה ומזלזלים בה יש לה משמעות שכול אדם בישראל מוגן עלי ידי מערכת בריאות מדהימה, ועל ידי מערכת ישראלית מדהימה כמו שאף אזרח באף מדינה לא מוגן".

לדבריו, נתניהו סילף את דבריו: "נתניהו לא מסתפק בשום דבר, אז הוא מעוות את דבריי. אני אמרתי קודם כל שזה הישג ישראלי מדהים, אני אומר יש פה פוטנציאל. אם לא יהיו הפתעות לרעה, מאז ששת הימים לא היה לנו ניצחון מוחץ וזה הפוטנציאל לניצחון המוחץ ביותר במלחמה בקורונה. אז אני אומר 4 מילים שלנתניהו מגיע הקרדיט ואני לגמרי אומר את זה, אבל את עיקר הקרדיט מגיע לאנשי תנועת העבודה שמזלזלים בהם ורומסים אותם".

שביט הוסיף ואמר: "רמה ראשונה מה שתנועת העבודה בנתה, רמה שנייה מה שחיים רמון וממשלת רבין עשו – מודרניזציה, יצרו את אחת המערכות היעילות בעולם. הכי קרדיט מגיע לכל הצוותים המדהימים, יש לנו בתי חולים מדהימים וקופות החולים מדהימות. מה הקרדיט לנתניהו? השמרן נתניהו שתודה לאל לא הצליח לעשות לנו רפורמת הפרטה בבריאות הולך למכור לפייזר את המערכת הציבורית של ישראל, אין עוד מערכת כזאת עם אמינות כזאת, מערכת ציבורית שנותנת לכולם שירות בריאות ברמה די גבוהה. בכל העולם עומדים פעורי פה מול ניצחון ישראלי שלא היה כמוהו".

כמו כן, הוא הביע את דעתו באשר לניהול המאבק למיגור הקורונה והסביר: "היו חזקים בחיסונים וסגרים, נתניהו יש לו הבנה אסטרטגית מעולה אבל הוא מנהל גרוע מאוד. לכן כל תקופת ההתשה של בין לבין, איך פותחים ומתי פותחים והרמזור נוהל בינוני ומטה, אבל את ההחלטות האסטרטגיות הגדולות קיבלו בצורה המובילה בעולם. בגלל זה אנחנו במקום מעולה, הודות לאוכלוסייה צעירה, מדינת אי עם מערכת בריאות מעולה. יש כל כך הרבה זמן לביבי לא ביבי ,יש חודשיים לבחירות".

בהמשך, טען שביט כי הבעיה הגדולה של המרכז שמאל הישראלי היא שהוא לא פיתח אתוס חיובי, ה"שמאלנים והמרכזיים שכחו מי הם, הטרגדיה של המרכז שמאל שהוא נגד ביבי, נגד הכיבוש, נגד המתנחלים אבל בעד מה אתה? הצורה עלובה שהמרכז שמאל מגיע לבחירות האלה, זה לא רק בגלל שאין מנהיג - זה כי אין לו דרך, אין עקרונות. לא עשו עבודה חיובית. אם המרכז שמאל יביא מסר חיובי שאוהב את עם ישראל, שגאה במדינת ישראל, ולא מתעסק כל הזמן באובססיית ביבי הוא יביס את ביבי 'ביג טיים'"