סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים, עו"ד משה סעדה פנה היום (שני) במכתב חריף למשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד מומי למברגר בו הוא מתריע על כשלים חמורים בחקירת מות הנער אהוביה סנדק ז"ל, לאחר מרדף משטרתי, כך מפרסם העיתונאי אראל סגל.

בפתח מכתבו קובל עו"ד סעדה על חוסר המענה וההתייחסות להתרעותיו: "לא התייחסת כלל לכשלי החקירה שפירטתי בהרחבה בפנייתי. חרף שתי פניות המדגישות את מחדלי החקירה אשר ברור כי פוגעים קשות בעצם חקירת מותו של הקטין ובאמון הציבור".

סעדה מפרט את כשלי החקירה, מהם התעלם למברגר, "לא התייחסת לעובדה לפיה עצורים טוענים בחקירתם במשטרה שעות בודדות לאחר האירוע על הריגת חברם ואלימות נגדם".

"כך למשל אחד העצורים טען בחקירתו במשטרה כחשוד: הכל שקרים ורצחו את חבר שלי ונתנו לנו מכות רצח בניגוד לחוק', מח"ש לא טורחת לעשות את המינימום המוטל עליה, בתיק המתה של קטין ואלימות כלפי עצורים, היינו להגיע למתלוננים כבר ביום האירוע ולגבות מהם גרסה מפורטת".

"גם בחרת לא להתייחס להתנהלות החריגה של מנהלת מח"ש כמפורט להלן", ממשיך סעדה "מנהלת מח"ש מנחה, לשחרר אנשי משטרה החשודים בהריגה ואלימות כלפי עצורים, לאחר שהתייצבו במח"ש לחקירה בטענה כי 'בחקירות הנערים לא עלתה טענה לפיה מות הנער נגרם כתוצאה ממשהו שביצעו השוטרים' – כמובן שזה בניגוד מוחלט למה שפרטתי לעיל, ולמסד העובדתי שהיה מונח בפני מח"ש בעת קבלת ההחלטה לפיו כבר בחקירה הראשונית, עצורים התלוננו על כך שהשוטרים רצחו את חברם ואף אחד מהם הלין על מכות רצח שהכו אותם השוטרים בעת מעצרם. במצב דברים זה, לא ברור על סמך מה החליטה מנהלת מח"ש, בהחלטה חריגה, לשחרר את החשודים", תוהה סגן מנהל מח"ש.

עוד מוסיף סעדה במכתבו הנוקב, כי "מנהלת מח"ש מבטלת במחי יד הנחייה של ראש הצוות החקירה שתכליתה למנוע שיבוש הליכי חקירה (אחרי שלדעת ראש הצוות השוטרים התעכבו במכוון עם רישום הדוחות 5 שעות) ומשחררת את השוטרים ובכך מעצימה את פוטנציאל השיבוש באופן משמעותי".

סעדה מתייחס גם להקמת צוות החקירה המשותף למשטרה ולמח"ש, וטוען כי מדובר בצעד חריג המעלה תהיות: "באשר להקמת הצח"מ המשותף, המדובר בצעד חריג, אשר ככל הידוע לי לא היה דומה לו במח"ש בנסיבות כאמור".

"איני חולק על עמדות שונות במערכת וקבלת מרות המנהל, ברם, מתפקידו ומחובתו של מנהל הארגון לשמוע את העמדות השונות ולקבל את ההחלטה הנכונה מבחינתו".

סג"ל העיר בתכניתו "אני מגנה את האלימות בהפגנות, ואין שום הקלה אם הושלכו אבנים אבל אירוע שבו נהרג נער בן 16 צריך להיחקר באופן רציני יותר".