במסיבת עיתונאים שהתקיימה באוהל ההתיישבות (הבדואית) הצעירה שהוקם לפני שבוע מול משרד ראש הממשלה הודיעו היום (שני) ראשי פורום ההתיישבות הצעירה לצד ראשי מועצת יש״ע כי בשל עיכוב אישור החלטת הממשלה להסדרת היישובים יחלו בשביתת רעב.

בהתיישבות הצעירה זועמים על אי אישור העלאת ההחלטה להצבעת הממשלה וזאת כאשר במקביל נעשה ניסיון בתמיכת ראש הממשלה להסדרת יישובי הבדואים בנגב כחלק מדיל עם מנסור עבאס.

יו״ר מועצת יש״ע דוד אלחייני אמר, "אדוני ראש הממשלה. מצאת השבוע זמן ללכת להצטלם עם המתחסן המיליון אבל לא מצאת זמן לקרוא למתיישבים של התיישבות הצעירה. מלח הארץ. לקרוא להם ולדבר איתם. אלה המצביעים שלך. הבסיס שלך אל תבגוד בהם. אל תתן לזה שהם יבחרו דרך אחרת. עצוב מאוד שהגענו למצב הזה שבו הנהגת ההתיישבות הצעירה עוברת לשביתת רעב מי שלא ינהג כימין שלא יצפה שיצביעו לו".

מנהל פעילות פורום ההתיישבות הצעירה אליהו עטיה הוסיף, "לאחר מאבק ממושך ראש הממשלה עדין לא הביא לאישור הממשלה את ההחלטה על הסדרת ההתישבות הצעירה כולה. לאור זאת החלטנו לפתוח בשביתת רעב. אני וחבריי להנהגת המאבק עד לאישור ההסדרה. אדוני ראש הממשלה אל תסב את הפנים. ההחלטה מונחת על שולחנך כאבן שאין לה הופכין.לא נאפשר למסמס אותה. עכשיו הזמן למעשים בלבד לא להצהרות. אתה מנהיג חזק. זה בידיים שלך. אם תרצה אתה יכול".

עטיה פנה גם לשר הביטחון בני גנץ ואמר, ״אתה אדם הגון אחראי וענייני. אל תפקיד 20,000 תושבים לחסדי בירוקטרטיה משפטית שמונעת מהם תשתיות בסיסיות. תענה לבקשותינו להפגש בהקדם ולשבת איתך לדיון בגובה העיניים ובצורה ישירה״.

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן הביע תמיכה במהלך והצטרף אליו. "אנו נמצאים במאהל ושומעים מהחברים שמונעים מעצמם אוכל כדי שהבית שלהם יוסדר. זכינו לממשלה שיש לה שני ראשים. לא אחד. אלו בהחלט מותרות. מה שאנחנו מבקשים ודורשים עבור ההתיישבות הצעירה הם לא מותרות. הסדרה. אספקת שירותים בסיסים זהו פת לחם עבור אותם מתיישבים וילדים שגרים בהתיישבות הזאת".

"אנו פונים לשני ראשי הממשלה הזאת כל אחד בתורו - קבלו החלטה מיידית צאו לדרך אנחנו היינו כאן כדי לתמוך וכרגע אנחנו כאן כדי למחות. חבל שהגענו לרגע הזה״, דברי נאמן.