שר ההתיישבות צחי הנגבי מהליכוד הגיע היום (שני) למאהל המחאה של ההתיישבות הצעירה מול משרד ראש הממשלה בירושלים.

הנגבי אמר לערוץ 7 כי יש ''קרב נגד ההתעללות'' של מפלגת כחול לבן בתושבי המאחזים ביהודה ושומרון.

השר האשים את מפלגתו של בני גנץ בעובדה שלתושבים ביישובים האלה אין חשמל, מים, אינטרנט ומרכיבי ביטחון, "למה? ככה. אין הסבר. הגעתי להצעת החלטה יחד עם השר ביטון, אני בשם ראש הממשלה, השר ביטון בשם גנץ, היינו אמורים להביא את זה לממשלה, ולהביא בשורה לאלפי משפחות. בום. בני גנץ קיבל רגליים קרות ועצר את העניין. ראש הממשלה לוחץ אותו, אבל נכון לרגע זה, הוא עדיין עומד בסרובו".

הנגבי הסביר כי מדובר על הסדרת 46 יישובים שעליהם הוסכם עם כל הגורמים לאחר ביצוע תחקיר בנושא, וכי הם לא יתפשרו על פחות מזה, "זאת הרשימה עליה אנחנו נאבקים ולא נוריד ממנה אפילו יישוב אחד".

לשאלה כיצד קורה שכבר תקופה ארוכה יש דיבורים על ריבונות והסדרה ולמרות שהליכוד בשלטון הדברים לא קורים, הגיב השר הנגבי בכעס, "אוקיי אז תחליפו את הליכוד ותצביעו לכחול לבן".

חברת הכנסת מאי גולן מהליכוד שביקרה באוהל המחאה של ההתיישבות הצעירה, אמרה לערוץ 7: ''אני חושבת שצריך בצורה חד משמעית להסדיר את ההתיישבות הצעירה וזה בדרך לריבונות מלאה. לא צריכים להיות שום תירוצים.

"לצערי הרב בני גנץ שם לא מעט מקלות בגלגלים וזה חבל, צריך לשים פוליטיקה דמגוגית קטנה וזולה בצד ולחשוב על אחינו המתיישבים, לא יכול להיות שהם יחיו בלי מים, בלי חשמל, לא יכול להיות שחייהם שווים פחות מחיי בן או בת ממדינת תל אביב.

"המתווה של השרים מיכאל ביטון וצחי הנגבי שהיה מוסכם גם על ראש הממשלה וגם על בני גנץ, משום מה מתעכב. אני אומרת לך שגם אני וגם חבריי לליכוד מתכוונים לפעול ללא הפסקה עד שהמתווה הזה יאושר", הבטיחה גולן.

חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק אמרה לערוץ 7: "אני חושבת שבימים הקרובים אם ההתיישבות הצעירה לא תוסדר זה יהיה כתם על מקבלי ההחלטות של היום, כתם שלא ימחה ואין לי שום ספק שהוא ישפיע על החלטות של אנשים בתקופה הקרובה של הבחירות, כי לבוא ולעשות שלום עם כל מיני מדינות בעולם ותוך כדי זה לצפצף ולזלזל בתנאים הכי בסיסיים של האנשים הכי מסורים שמיישבים את הארץ הזו זו התנהלות שהיא בלתי סבירה בעליל והיא לא תסולח''.