דניאלה וייסיהונתן גוטליב

דניאלה וייס, מוותיקות תנועת גוש אמונים ומראשי תנועת ההתיישבות "נחלה", הגיעה היום (שני) למאהל המחאה של ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

"מה שקורה לגבי ההתיישבות הצעירה זה פרק חסר תקדים בתולדות ההתיישבות", אמרה וייס בשיחה עם ערוץ 7. "עשרות שנים לא היה כדבר הזה שראש ממשלה שבכוחו, בחתימת קולמוס, בתנועת ראש, מסרב לאשר את הדבר הזה והוא ממשיך בעקשנות".

"אני חושדת שמה שעומד מאחורי הדבר הזה זאת התחייבות שמוסתרת מתושבי מדינת ישראל, שהסכמי אברהם מחוברים לריסון כמעט מוחלט של ההתיישבות", הוסיפה.

"אנחנו נעמיד את הדרישה המפורשת שלא תהיה תמיכה בנתניהו אם הוא לא יקדם את ההתיישבות בארץ ישראל", אמרה. "לא רק את ההתיישבות הצעירה, גם הקמת יישובים חדשים ושמירה על כל הלאום. בלימת ההשתלטות הערבית על אדמות העם היהודי".

וייס המשיכה ממאהל המחאה ל"מעלות חלחול", שם ניסתה קבוצת ערבים לשתול עצי זית "כדי להגן" על המקום מפני "איום ההתיישבות". כוחות הביטחון הגיעו לשם ומנעו מהם את הדבר.

בתנועת נחלה הדגישו: "במעלות חלחול יש אפשרות להקים באופן מידי ישוב יהודי על מאות דונמים זמינים. האינטרס שהשטח יישאר בידיים יהודיות הוא גדול מאוד ומשותף לכולם. חייבים לעשות כל מאמץ על מנת למנוע השתלטות ערבית על הרכס החשוב הזה. לצד פנייתנו לגורמים הרלוונטיים, אנו פונים לאנשי התיישבות לבוא ולהצטרף אלינו במאמצים להקים ישוב יהודי במעלות חלחול ובמאמץ הכללי לשמירה על אדמות העם היהודי".

הקריאה הערבית ברשתות החברתיות לסייע בהשתלטות על השטח
הקריאה הערבית ברשתות החברתיות לסייע בהשתלטות על השטחצילום: מסך פייסבוק