התעצמות ניכרת ביחסים הביטחוניים
התעצמות ניכרת ביחסים הביטחונייםצילום: אלביט מערכות

ממשלת יוון אישרה כי משרד הביטחון הישראלי זכה בתחרות הבינלאומית להקמת מרכז לאימוני טיסה עבור חיל האוויר היווני, ע"י חברת 'אלביט מערכות'. אישור הזכייה מאפשר לצדדים להתקדם במו"מ לכדי חתימה על חוזה.

אגף 'סיבט' במשרד הביטחון, בשיתוף חברת "אלביט מערכות", יחתמו בקרוב על החוזה להקמה ותפעול של מרכז לאימוני טיסה עבור חיל האוויר היווני, במודל בית הספר לטיסה של חיל האוויר הישראלי.

חיל האוויר היווני יצטייד ב-10 מטוסי הדרכה מסוג M-346 של חברת לאונרדו האיטלקית, מטוסי "הלביא" שטסים גם בבית הספר הישראלי ונחשבים להצלחה גדולה. חברת 'אלביט מערכות' גם תספק קיטים לשדרוג מערך מטוסי T-6 ("עפרוני") של חיל האוויר היווני.

היקף העסקה הצפוי בין שתי המדינות (GTG) נאמד בכ-1.68 מיליארד דולר ויכלול 20 שנות תפעול. 'אלביט מערכות' תפעיל את המרכז לאימוני טיסה ותספק בנוסף הדרכות, סימולטורים ותמיכה לוגיסטית. בהמשך ייבחנו גם שיתופי פעולה בין בתי הספר לטיסה של ישראל ויוון.

ראש 'סיבט' במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') יאיר קולס: "אישור ממשלת יוון הוא צעד היסטורי נוסף בהידוק היחסים הביטחוניים בין המדינות. זהו לא עוד הסכם יצוא ביטחוני, אלא שותפות ל-20 השנים הבאות לפחות. אנו מודים למשרד ההגנה היווני על האמון ועל הבחירה במשרד הביטחון ובתעשיות המצוינות שלנו, לסייע במשימה החשובה של הכשרת טייסי העתיד היווניים".

שר הביטחון, בני גנץ: "ההסכם מבטא את היחסים המצוינים והמתפתחים שיש לנו עם יוון. מדובר בשותפות ארוכת טווח שתשרת הן את האינטרסים של יוון והן את האינטרסים של ישראל, שותפות שתקדם את היציבות באזור הים התיכון, ותיצור מאות מקומות עבודה בשתי המדינות.

''בשיחת הטלפון שקיימתי לאחר אישור ההסכם עם ידידי, שר ההגנה היווני, ניקוס פאנאגיוטופולוס אמרתי לו כי אני מעריך מאוד את מעורבותו האישית בקידום המהלך והעברתו בפרלמנט היווני וכן ציינתי בפניו את שביעות רצוני מההתעצמות הניכרת לאחרונה ביחסים הביטחוניים בין מדינותינו וציפייתי להמשיך ולחזקם", אמר גנץ.