לורן בוברט
לורן בוברטצילום: קמפיין הבחירות שלה לורן בוברט

לורן בוברט, חברת קונגרס רפובליקנית חדשה שנבחרה מטעם מדינת קולורדו, הודיעה כי היא מתכוונת להגיע לקונגרס האמריקאי חמושה באקדח האישי שלה.

על מנת להוכיח את רצינות כוונותיה, היא העלתה בימים האחרונים סרטון לחשבון הטוויטר שלה בו היא נראית טוענת את האקדח שלה לפני שיצאה להסתובב בעיר כאשר היא חמושה.

בוברט היא בעלת מסעדה בשם Shooters Grill בעיירה Rifle בקולורדו שמשמעותה באנגלית היא "רובה". המסעדה מעודדת את אנשי הצוות שלה לשאת באופן גלוי את כלי הנשק האישי שלהם כאשר הם משרתים את הלקוחות.

לאורך כל מערכת הבחירות שלה התמקדה בוברט בנושא זכויות אחזקת כלי הנשק, שהפך לאחד הנושאים השנויים ביותר במחלוקת בשנים האחרונות בארה"ב.

"למרות שאני עובדת כעת באחת הערים הליברליות ביותר באמריקה, אני מסרבת לוותר על הזכויות שלי. אז כאישה בגובה מטר וחצי, אני בוחרת להגן על עצמי באופן חוקי, כי אני הביטחון הכי טוב של עצמי", אמרה בוברט בסרטון שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה.

הודעתה של חברת הקונגרס החדשה כי תגיע לקונגרס חמושה באקדח לא ממש התקבלה בברכה על ידי הרשויות בוושינגטון. מפקד המשטרה המקומית, רוברט קונטי, אמר כי הוא מתכוון לשוחח עם בוברט, ואם תתמיד בהחלטתה לשאת את הנשק ברחובות וושינגטון "היא תוענש כמו כל אדם אחר".

החוק האמריקאי מאפשר לחברי קונגרס להביא את אקדחם האישי לוושינגטון ואף לשמור אותו במשרדם, כל עוד הוא אינו טעון. עם זאת, החוק אוסר על נשיאת נשק ברחובות, אלא אם הוא נרשם במשטרה המקומית.