חיסונים בשדה חמד
חיסונים בשדה חמדצילום: איציק מימון

מתוך דאגה לבריאות הדיירים במערך הדיור שדה חמד, המספק דיור תעסוקה ושילוב בקהילה עבור בוגרים עם מוגבלויות, החליטו צוות המערך שלא לחכות לתורים בקופות החולים והקימו בשילוב עם פרויקט מגן אבות ואמהות במנהל מוגבליות של משרד הרווחה מתחם התחסנות מיוחד.

בקפסולות על פי דירות ובמבצע מורכב העבירו הצוות את הדיירים מרחבי הארץ למתחם ההתחסנות, תוך הקפדה על הפרדה וכללי זהירות מרובים, שם ערכו עבורם הפנינג חיסונים.

שרון מוסאי, רכז הדיור והתעסוקה במערך, הוא שדחף את הפרויקט. "הבנתי כי אם אחכה לכל דייר בקופת החולים זה יקח חודשים עד שנצליח להחזירם לשגרה", סיפר.

"עבור אותם בוגרים עם מוגבלויות החיסונים קריטיים לא רק מבחינת ההמנעות מקורונה על רקע מחלות אחרות, אלא בעיקר יסייע להם לשוב ולהשתלב בקהילה לצד חזרה מלאה למקומות התעסוקה, והיום אנחנו מברכים שהחיינו".

אפרים חבר מנכ"ל הארגון הסביר, "הצוות המסור שלנו עובד מאז פרוץ המגפה (קרוב לשנה) במתכונת חירום ומתגייס 24/7 למען הדיירים בכלל ההיבטים. בשבילנו היום זה האור בקצה המנהרה. צריך להבין כי החרדה מהמצב והפגיעה בשיגרת החיים פוגעת פי כמה וכמה באנשים עם מוגבלויות ואנו גאים להיות מובילי הלפיד בנושא" .