משבר הקורונה ועולם המשכנתאות

איריס שוויד, מנהלת המרחב הדיגיטלי בבנק לאומי, התארחה היום בועידת הכלכלה השנתית של עיתון בשבע וערוץ 7 והסבירה על התחום שעבר פריצת דרך משמעותית בשנים האחרונות.

שוויד סיפרה, "כשאנשים שומעים על בנקאות דיגיטלית הם בטוחים שהם שבצד השני מתנהלים רובוטים, אני כאן כדי להפריך את המיתוס הזה, המשמעות של תהליך משכנתא בדיגיטל היא ליווי מלא לאורך כל הדרך, רק במקום לטרטר את הלקוח לבנק עם ניירת וטפסים הוא יושב בנוח עם הפיג'מה באיזה שעה שנוחה לו" אמרה שויד והוסיפה: "מדובר על יועץ משכנתאות אישי – זאת אומרת שהאדם שהתחיל איתך את התהליך הדיגיטלי הוא גם האדם שיבשר לך על אישור המשכנתא בסיום התהליך"

כאשר נשאלה איך הבנק מתמודד עם התכונה הישראלית של להתמקח ולשפר את תנאי העסקה, השיבה, "המשא ומתן קיים, יש הקשבה מלאה לרצונות של הלקוחות ועל פי הם יועצי המשכנתאות מרכיבים תמהילים מסוימים והדיונים על התמהילים נעשים בטלפון במקום בצורה פרונטלית, אנחנו רואים שהלקוחות יוצאים מרוצים כראייה לכך אנחנו יודעים להגיד כי בלאומי 20% מתהליכי המשכנתאות היום מתבצעים באמצעות הדיגיטל, כולל עסקאות גדולות ביותר.