קורונה
קורונהצילום: ISTOCK

אחרי ההיסטריה העולמית מ"המוטציה הבריטית" לנגיף הקורונה, מודאג העולם בימים האחרונים גם מוריאנט חדש של הנגיף המכונה "המוטציה הדרום-אפריקנית".

פרופסור בארי שוב, מומחה לנגיפים המכהן כיו"ר ועדת החיסונים בדרום אפריקה ומי שניהל את המכון הלאומי למחלות מדבקות במדינה, התייחס היום (שלישי) בראיון לעופר חדד בחדשות 12 למוטציה החדשה.

"מצאנו מוטציה שדומה לזו שהתגלתה בבריטניה", סיפר פרופ' שוב. "היא נקראת מוטציה 501, על שם המיקום בגנום של הווירוס שבו התרחשה".

לדברי פרופ' שוב עדיין לא ברור מספיק האם המוטציות גורמות למחלה קשה יותר ואם החיסונים של פייזר ומודרנה יעילים נגדן: "עדיין בודקים את זה. בכל העולם בוחנים את כל החיסונים וצריך להמתין ולראות מה יהיה".

שוב התייחס גם לאפשרות לבלום את התפשטות המוטציות: "אנשים קוראים לזה 'המוטציה הדרום אפריקאית', אבל אנחנו לא יודעים אם היא התפתחה כאן. יכול להיות שהגיעה ממקום אחר ורק התגלתה כאן".

שוב ציין עוד כי המוטציה הדרום אפריקנית התפשטה כבר ל-8 מדינות לפחות ואילו המוטציה הבריטית התפשטה ל-40 מדינות. "הווירוס יתפשט בסוף, גם אם נעצור טיסות בינלאומיות. זה בלתי נמנע", סיכם. "וירוסים מתפשטים ועוברים מוטציות באופן טבעי וימשיכו לעשות זאת".