בני גנץ
בני גנץצילום: Oren Ben Hakoon/POOL

בכירים במפלגת כחול לבן דנים בימים האחרונים בצורה רצינית באפשרות של ריצה משותפת עם מפלגת ימינה, כך מדווח הבוקר העיתון 'ידיעות אחרונות'.

השיחות אינן מתקיימות רק בתוך המפלגה פנימה, אלא מתקיימות גם בין נציגים מכחול לבן לנציגים ממפלגת ימינה, אך לא בדרגים בכירים.

בכחול לבן חוששים מאיבוד הגובה בסקרים וכן מאפשרות הגעה למצב שבו לא יעברו את אחוז החסימה. החיבור לימינה נראה טבעי לחלק ניכר ממי שנותרו במפלגה, לאור הגוון הימני שמקבלת הרשימה, לאחר גל העזיבות של שרים וחברי כנסת.

התנאי היחיד שיציב יו"ר כחול לבן בני גנץ למהלך כזה הוא ששיתוף הפעולה לא יכלול את מפלגת האיחוד הלאומי ובעיקר את העומד בראשה ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

ממפלגת ימינה נמסר כי האיחוד המדובר אינו עומד על הפרק בשלב זה.

אמש דווח כי בעקבות כישלון הפגישה עם יו"ר ימינה נפתלי בנט נערך ח"כ בצלאל סמוטריץ' לריצה עצמאית בבחירות הקרובות לכנסת.

במסגרת ההיערכות יוצא סמוטריץ' כבר השבוע בקמפיין בחירות נפרד, וממתג מחדש את המפלגה בראשה הוא עומד כמפלגת "הציונות הדתית" בראשות בצלאל סמוטריץ'.

מודעות של המפלגה הממותגת מחדש יפורסמו בסוף השבוע הקרוב בעיתוני המגזר ובעלוני השבת, כחלק מהמאמץ של סמוטריץ' לבנות אופציה לריצה עצמאית בבחירות.

סקר מנדטים שערך מכון מדגם בהנהלת מנו גבע עבור חדשות 12 ופורסם אמש מעלה כי לו היה בנט נפרד מסמוטריץ' היתה המפלגה בראשותו מקבלת 16 מנדטים (אחד על חשבון סער ואחד על חשבון לפיד) ואילו סמוטריץ' היה מקבל את תמיכת 2.3% מהמצביעים.

פגישתם של סמוטריץ' ובנט אמש נערכה לאחר נתק בין הצדדים שארך כשבועיים, ובצל לחץ המופעל על השניים לסגור הסכם. אולם, בפגישה לא הושגה הסכמה על הנושאים שבמחלוקת, ובראשם חלוקת המקומות בעשירייה הראשונה של הרשימה.

בראשית השבוע דווח על מגעים בין בנט לבית היהודי על שילוב נציג של המפלגה ברשימה לכנסת, אך בשלב זה טרם נבחר יו"ר למפלגה. מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, הנחשב למקורב לבנט, הודיע אתמול כי יתמודד על התפקיד.