הפתק המסקרן
הפתק המסקרןצילום: טוב לב

מתנדבי קופות הצדקה בעיר נתניה לא האמינו למראה עיניהם: באחת הקופות נחבא לו פתק שעטף תרומה נדיבה. על הפתק היה כתוב "בשביל הנדר מהלידה".

מתנדבי העמותה לא נותרו אדישים ומיד התחילו לחפש אחר נותנת התרומה. הם מצאו אותה ואת בנה התינוק שלמרות כל אזהרות הרופאים נולד בריא לחלוטין.

מתנדבי עמותת "טוב לב" של קופת העיר נתניה מפנים מדי שבוע את מיכלי הצדקה הפזורים ברחבי העיר. בתוכם מטבעות ושטרות הניתנים כתרומה לעמותה ולמפעליה הרבים עבור תושבי נתניה הנזקקים.

השבוע, כאשר הוציאו המתנדבים מאחת הקופות את הצדקה, התגלה בין כל המטבעות פתק. בהתחלה חשבו המתנדבים כי מדובר בפסולת שמישהו הכניס במזיד לקופה. כשבאו לזרוק את הנייר לפח הם חשו כי הוא כבד, הם פתחו את הנייר המקומט ובתוכו היה סכום תרומה ופתק עליו המילים "בשביל הנדר מהלידה".

מתנדבי העמותה לא נשארו אדישים והחליטו להתחקות אחר כותבת הפתק במטרה לשמוע את סיפורה. ואכן בעקבות מעט פרטים שהיו על הפתק הצליחו להגיע מנהלי העמותה לאישה שנתנה את הצדקה.

האישה סיפרה להם כי במהלך הריונה המליצו הרופאים לעשות הפלה כיוון שממצאים הראו כי מדובר בילד פגוע שיהיה נכה כל חייו. האם שלא רצתה להפיל והרגישה בכל לבה שאינה רוצה לעשות את ההפלה קבעה בליבה כי אם הילד ייוולד בריא היא תתן תרומה לעניי העיר.

בשבוע שעבר ילדה האם תינוק בריא ויפה והיא מיד חשה לאחת מקופות הצדקה ונתנה את תרומה למען עניי נתניה אשר הבטיחה.