מחנה יהודה
מחנה יהודהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ''ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי התייחס הבוקר (רביעי) לנושא השבתת מערכת החינוך בימי הסגר שייכנס לתוקפו בחצות הלילה שבין יום חמישי לשישי.

"מערכת החינוך החרדית צריכה להיראות כמו מערכת החינוך הרגילה - אין שתי חברות. שיעור התחלואה בחברה החרדית גבוה יותר", סיפר פרופ' לוי בראיון לרשת כאן ב'.

בנושא הזכות להפגין גם בעת סגר אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "התקהלות בצורה כזאת, גם אם בשטח פתוח, היא מסוכנת. הזן החדש מדבק יותר. אני בעד הזכות להפגין, אבל אני מצפה מהמפגינים לגלות אחריות, לשמור על עצמם ולא להעלות את התחלואה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין סיפר כי נוכל להתחסן בחיסוני "מודרנה" כשתהיה בישראל כמות מספקת של חיסונים. "זה שמודרנה מוכנים להקדים את המשלוחים, זה משמח אותי כי אנחנו זקוקים להרבה חיסונים. נוכל להתחיל את החיסון של מודרנה כשנהיה בטוחים שיש כמות מספקת בארץ, כי מדובר בשני חיסונים".

בריאיון לאריה גולן ברשת כאן ב' אמר אדלשטיין כי לא צפויה הפסקה במבצע החיסונים, "הפסקה לא כל כך תהיה, כי אנחנו כרגע מרוכזים במטרה אחת - אוכלוסיות הסיכון. אנחנו צריכים לחסן את כל אלה שקיבלו את הזריקה הראשונה בפעם השנייה".

השר אדלשטיין התייחס להטלת הסגר ממחר בחצות ולמשך שבועיים עליו החליטה הממשלה אתמול, ואמר כי לאור העלייה בתחלואה בנגיף קורונה, לא היה מנוס מלקבל את ההחלטה.

לגבי אכיפת הסגר, אמר אדלשטיין כי "כשהסגר אמיתי יש מה לאכוף. כרגע כשיש מיליוני מכוניות בכבישים ומיליון אזרחים בחוץ - שום משטרה לא יכולה לאכוף את זה". מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לאפשרות כי הסגר יוארך, ואמר בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב כי הפעם לא קבענו יעדים ליציאה מהסגר - "הכול יכול לקרות".

הסגר יכלול השבתה של מערכת החינוך. תותר יציאה מהבית רק למקומות עבודה חיוניים ולהצטיידות במזון ותרופות. התקהלות במקום סגור תוגבל לחמישה אנשים. יציאה מהבית מותר למרחק של עד 1,000 מטר.

עד היום חוסנו בישראל כמעט מיליון וחצי בני אדם, מתוכם 115,000 אתמול. 8,164 מאומתים חדשים התגלו אתמול. ישנם 824 חולים שמצבם מוגדר קשה ו-207 מונשמים. ישנם 3,495 נפטרים במצטבר מאז פרוץ המגפה.