קובי ויצמן
קובי ויצמןאלנתן זכריה

מנכ''ל מכללת חמדת הדרום לשעבר, קובי ויצמן החליט שלא להתמודד על ראשות מפלגת הבית היהודי והודיע על תמיכתו במועמדותו של ניר אורבך לתפקיד.

''כששמעתי את הודעתו הרשמית של חברי ניר אורבך לגבי מועמדותו לראשות הבית היהודי החלטתי שצריך לאחד כוחות ולהסיר את מועמדותי ולתמוך בניר במרוץ החשוב הזה", אמר ויצמן.

''את ניר אני מכיר שנים רבות, בעבודתו בכל ארגוני הציונות הדתית שהוא פעל בהם וכמובן כמנכ"ל הבית היהודי. ניר הוא איש הציונות הדתית במלוא מובן המילה. ודווקא ברגעים הקשים של השנה האחרונה, ניר לא נטש והיה עוגן שהחזיק את המצב הרעוע אליו נקלענו. אני מאמין שבעבודה נכונה תהיה גם רוח חדשה, צעירה, מחוברת יותר לשטח.

''אני מאמין שניר, בעזרת כולנו, יוכל לדאוג לעצמאות הבית היהודי תוך חיבור כלל הכוחות בציונות הדתית לרשימה אחת טובה ומגוונת", הוסיף ויצמן.

ניר אורבך
ניר אורבךצילום: חזקי ברוך

כאמור, מנכ"ל מפלגת "הבית היהודי", ניר אורבך, הודיע אמש כי בכוונתו להתמודד על ראשות המפלגה במקומו של הרב רפי פרץ שהודיע שהוא פורש מהתפקיד.

השמועות על האפשרות שאורבך יתמודד לתפקיד נפוצו כבר שבועות ארוכים, והשבוע אף דווח על מגעים בינו לבין נפתלי בנט על שילובו ברשימת ימינה.

אורבך אמר כי "לאחר שאבחר לראשות הבית היהודי אני מתכוון לפעול לאיחוד כוחות ולחיבור כולל של המפלגות המייצגות את הציונות הדתית, במטרה לרוץ ברשימה אחת טובה ומגוונת".

"אני מחויב להשיב את הבית היהודי חזרה לבית פוליטי משפיע, לבית שמטרתו חיבור של תורה ועבודה. בית שמניף מעלה מעלה את הדגל המשולש של עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל", הוסיף.

מוקדם יותר כתב הרב פרץ בפוסט שפרסם, "אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת הבית היהודי, ולא אתמודד על הנהגת המפלגה בפריימריז הקרובים. בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה".

לדבריו, "לפני שנתיים קראו לי להציל את מפלגת הציונות הדתית - הבית היהודי. הגעתי למפלגה במשבר שלא הכירה כמותו. מפלגה שמחפשת הנהגה לאחר שההנהגה הקודמת שלה עזבה אותה ללא הכנה מוקדמת".

"אני מאמין בפוליטיקה נקייה, הוגנת ומוסרית שלא פוגעת בזולת, כך פעלתי כבן נאמן לשולחי. במהלך הדרך נדרשתי לקבל החלטות קשות. האמנתי שאפשר לחבר את הציונות הדתית על אף המגוון הרחב שבה. במהלכים השונים הובלתי לחבירות וגם להחלטה לא פשוטה לוותר על ההסכם עם עוצמה יהודית בשביל להתחבר לציונות הדתית הרחבה. עשיתי זאת בשביל להציל את הציונות הדתית ולא לתת לימין להיפגע מאיבוד של מנדטים. בעיני - זו הייתה החלטה נכונה", הוסיף.

"זכיתי לשרת את עם ישראל האהוב כשר חינוך והובלתי במשרד את הרחבת התכנית לצמצום הפערים בפריפריה, דאגתי לתוספת שעות קודש כדי שילדינו יוכלו לקבל את החינוך הממלכתי דתי שבו אנחנו מאמינים", ציין הרב פרץ.