פורעים ערבים מהכפר אל-מועייר שרפו שוב את האנדרטה לזכר שולי הר-מלך, שנרצח בפיגוע ירי סמוך לצמת אלון בבנימין לפני כ-17 שנה.

זאת הפעם השלישית בתוך חודש בלבד שבה ערבים מאותו הכפר דואגים להשחית ולשרוף את האנדרטה לזכרו של קרבן הטרור.

שיטת הפעולה של הערבים זהה. הם מצמידים לאנדרטה צמיגים ומבעירים אותם. כך האש נשארת זמן רב ומכלה את האנדרטה.

לפני חודש, בפעם הראשונה שזה קרה, משה הר-מלך, אביו של שולי, גילה בצאת השבת שערבים השחיתו את האנדרטה לזכר בנו. "זו ההשפלה של המדינה שלנו", הוא אמר אז לערוץ 7.

"ביום שישי בלילה יצאו פורעים ערבים מהכפר אל-מועייר", סיפר הר-מלך. "הם עלו לאנדרטה, שמו עליה צמיגים בוערים ושרפו אותה".

"במוצאי שבת אני מגלה את זה", תיאר. "יש שם יישוב חדש שנקרא מלאכי השלום, על שם שולי הר-מלך ומלאכי רוזנפלד הי"ד. זאת חווה חקלאית שנקראת מלאכי השלום. הם שלחו את זה בוואטסאפ שלהם וזה הגיע אליי".

"יש תמונות שלהם שהם שורפים את זה, יש תמונות שלהם אחרי", אמר. "הם תיעדו את עצמם שורפים את האנדרטה. יש גם את השמות שלהם, הם לא מפחדים".

"דיברתי עם המח"ט", ציין, "הוא אמר שהם ינסו לעלות על עקבותיהם והוא אמר לי שהוא מצטער. שלחתי לו את התמונות ששלחו אלי והוא אמר שהוא יעביר את זה הלאה ויעדכנו אותי".

הר-מלך הדגיש כי עיקר הכאב כאן הוא איננו אישי של משפחתו. "הבעיה שלנו היא בעיה יותר קטנה", אמר. "מדובר פה בהשפלה של עם ישראל. האנדרטה עצמה שרפו אותה, אנחנו נתקן את זה. ההשפלה פה זה השפלה של עם ישראל. מבחינה אישית אנחנו מסתדרים, שולי הבן שלי הוא מעל כל הדבר הזה. אבל מה שמפריע לי זה ההשפלה של המדינה שלנו. זה השפלה של המלכות. שולי נרצח לא בגלל שהוא שולי הר-מלך אלא בגלל שהוא יהודי שהסתובב שם".

לדבריו, "מי שעושה גרפיטי באיזה מקום, ציור על קיר, כל התקשורת מתפוצצת על זה. פה הרסו אנדרטה ואף אחד לא מדבר על זה. יודעים על זה ואף אחד לא רוצה להעלות את זה. גלי צה"ל יודעים על זה, הם התקשרו אלי היום אחר הצהריים ואמרו שיש להם כבר Menu מלא של כתבות ובסוף אנחנו לא מכניסים אותך. זה מראה שזה לא מעניין אתכם".

בעקבות השחתת האנדרטה, הם החליטו להוסיף אור. "במוצאי שבת אנחנו עושים שמה אירוע גדול בעקבות זה, הדלקה של נרות חנוכה", אמר. "אנחנו נציף את האור הגדול במקום הנכון ונביא אור של קדושה".