סייבר
סייברistock

אוניברסיטת בן-גוריון עדכנה היום (רביעי) את סגל המרצים והסטודנטים על פריצת סייבר למספר שרתים באוניברסיטה.

האירוע זוהה במסגרת סריקות תקופתיות שעורכת האוניברסיטה בשיתוף מערך הסייבר הלאומי. בשלב זה האוניברסיטה ממשיכה לעבוד כרגיל למעט קשיים נקודתיים ולא ידוע על נזק משמעותי לשרתים, אך הנושא ממשיך להיבדק. כמו כן, נוקטת האוניברסיטה בצעדי מנע.

מרגע שנתגלתה הפריצה הוקם צוות משולב של חוקרים ממערך הסייבר הלאומי ומאגף טכנולוגיות, חדשנות ודיגיטל באוניברסיטת בן-גוריון. הצוות המשולב ערך באופן מיידי סדרת פעולות כדי לנסות למנוע זליגת מידע ופועל בשעה זו לבלימת האירוע ולמזעור נזקיו ככל האפשר.

במקביל עורך הצוות סריקה יסודית של כלל שרתי האוניברסיטה בכדי לבדוק אם היו חדירות נוספות כמו גם לוודא את איתנות ההגנות על שירותי המחשוב והשרתים.

בשלב זה המערכות הקשורות לשירות לסטודנטים, הלמידה האקדמית מרחוק, הגישה למאגרי המידע האקדמיים, המבחנים והעבודה המחקרית - ממשיכים להתקיים כסדרם.

הפריצה למערכות האוניברסיטה התגלתה כחלק מפעולות ניטור ואיתור תקיפות שמבצע מערך הסייבר במרחב הישראלי. המערך פועל לסייע לאוניברסיטה בניהול האירוע, בחקירתו ובניסיון לבלימתו. יודגש כי מדובר באירוע בהתהוות וכי המאמצים עדיין בעיצומם.

"אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, כמו מוסדות אחרים ברחבי העולם, היא מטרה איכותית לתוקפי הסייבר. יכולות הסייבר שלנו, ביחד עם מערך הסייבר הלאומי, זיהו את החדירה למערכות שלנו, ופועלים כדי לטפל בה במהירות האפשרית ולצמצם את הנזק הפוטנציאלי" כתב פרופסור דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן-גוריון, במכתב שהוציא לחברי הסגל ולסטודנטים של האוניברסיטה.

"מדובר באירוע חמור ובראש מעייני כרגע עומד הצורך לבלימת החדירה ולחיזוק ההגנה על המערך הדיגיטלי ושרתי האוניברסיטה בכל האמצעים הנדרשים. לא נחסוך במשאבים לשם כך. במקביל הנחיתי להקים כבר עכשיו צוות נפרד להפקת לקחים והמלצות להמשך, על מנת לוודא שאירועים כאלה לא יחזרו על עצמם" הוסיף פרופסור חיימוביץ.