יריד שירות לאומי בכפר וירטואלי
יריד שירות לאומי בכפר וירטואליצילום: באדיבות רשות השירות הלאומי-אזרחי

אלפי תלמידות י"א ו-י"ב היו מגיעות מדי שנה ליריד היכרות עם השירות הלאומי-האזרחי, אך השנה לאור המגפה והגבלות הסגר, הוחלט ללכת על קונספט אחר.

לא מדובר בעוד כנס זום ארוך ומשמים, אלא על יריד וירטואלי, חווייתי, אשר מרגיש כמו משחק מחשב של ממש עם קצב ועשרות פעילויות וירטואליות לאורכו.

היריד הוא פרי שיתוף פעולה בין הרשות לשירות לאומי-אזרחי, חמ"ד ומשרד החינוך- האגף לשירות הלאומי, נבנה ככפר וירטואלי עם כ-120 דוכנים, אולמות ומסכים.

התלמידות והתלמידים יתחברו לתוך הכפר ויוכלו לסייר בין הדוכנים השונים, כאשר בכל דוכן ישנו סרטון המסביר על הפעילות של בנות השירות באותו ארגון המפעיל שירות לאומי החל בבתי חולים, חינוך, רווחה ועד ארגונים מסווגים ביותר שהבנות משרתות בהם בתפקידים משמעותיים.

צילום: באדיבות רשות השירות הלאומי-אזרחי
צילום: באדיבות רשות השירות הלאומי-אזרחי

בנוסף יופעל מתחם של VOD ובו הרצאות מעוררות השראה, הקרנת סרטונים מהשירות הלאומי-אזרחי, פאנלים של מידע וראיונות עם מובילי דעה מהתחום.

מופע הסיום של היריד יתקיים באולם המרכזי ובו מיצגים מרהיבים, הופעות של להקת שלווה, יובל דיין ועקיבא.

בשונה מהירידים הפרונטאליים בשנים הקודמות, היריד הוירטואלי אשר מתקיים השנה יאפשר היצע רחב יותר של ארגונים מפעילים (120 דוכנים שונים). היצע זה מתאפשר הודות לקלות הלוגיסטית עבור המפעילים. בנוסף לכך קיימת אופציה לתלמידים לסמן ולשמור ברשימת מועדפים את המקומות שעניינו אותם במיוחד, ועל ידי כך לייצר לעצמם רשימה מסודרת בסופו של היריד.

הזום שייך לעבר
הזום שייך לעברצילום: באדיבות רשות השירות הלאומי-אזרחי

לצד הוירטואליות של היריד נשמר גם הקשר הישיר והאישי: תלמיד או תלמידה שמעוניינים ליצור קשר ולקבל מידע נוסף ולהיפגש עם הגוף המפעיל יוכלו ליצור קשר ביריד ולהמשיך את התהליך לאחר מכן. בנוסף לכך, כבר עכשיו מועמדות ומועמדים יכולים למלא שאלון אישי, אשר מסייע לכוון למקומות שירות רלוונטיים על סמך התשובות הניתנות בו.

היריד הוירטואלי יתקיים ב-12 בינואר בהשתתפות שר החינוך יואב גלנט ושר ההתיישבות צחי הנגבי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי ראובן פינסקי, מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי והאחראי על אגף שירות לאומי במשרד החינוך דוד פלבר.

ראובן פינסקי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי: "השנה התלמידות והתלמידים אשר ניצבים לקראת השירות הלאומי יתרשמו, ישמעו, ירגישו ויחוו את השירות הלאומי כמו שלא חוו מעולם. אנו מזמינים את המועמדים להשתלב בשירות לאומי-אזרחי עם משמעות, לצמוח ולהתפתח יחד איתנו. זו גם הזדמנות שלנו להוקיר את 18,000 מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי בכל מקום ואתר, להצדיע לפועלם ולתת חשיפה לפעילות המדהימה אותה הם עושים לחיזוק החוסן החברתי של אזרחי ישראל".