אהוד ברק
אהוד ברקצילום: קובי ריכטר/TPS

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק שוחח היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב־103fm, והשווה בין המהומות בין בוושינגטון לבין התנהלות ראש הממשלה נתניהו.

"המקבילה של מה שקרה בארה"ב זו ההסתה של נתניהו כנגד שלטון החוק, מערכת המשפט, זו העובדה שנתניהו, בדיוק כמו טראמפ, מטפח את תרבות הפייק ניוז והופך את הפוליטיקה למעין תוכנית ריאליטי, מזלזל באופן מוחלט במערכת המשפט והאכיפה וטוען שתפרו לו תיקים. הוא אחראי להסתה אך הוא מסתתר מאחורי צדקנות. שניהם סובלים מנרקיסיזם קיצוני", טען.

לדבריו, "האמריקנים הוסתו על ידי אדם אגואיסט, שחושב שדמוקרטיה זה שלטון אוטומטי של מי שנבחר, שמפלג, משסע ומזלזל במערכת המשפט".

ברק הזהיר מהשלכות התנהלות נתניהו על הדמוקרטיה בישראל, "נתניהו פועל תוך ניתוק גמור בין הבנת טובתו האישית לבין מה שדרוש למדינה. שם בפועל היה אתמול ניסיון הפיכה ואצלנו לא היה. יש מקומות אחרים בהיסטוריה בהם אנשים כמו טראמפ המתינו כמה שעות כדי שאולי באמת הדמוקרטיה תקרוס, למזלנו בארה"ב זה לא קרה חרף הפדיחה של האבטחה שהייתה שם. אם הממשלה בוגדת במטרותיה, אם לא יעמדו חברי הכנסת של כחול לבן, הליכוד, לא בית המשפט העליון ולא נשיא המדינה, אז אין ברירה, האזרחים ייקחו את העניין בידיהם, במקום בו המדינה והממשלה הנבחרת מועלת בדבר שלשמו היא מונתה".

האם ההפגנות נגד ראש הממשלה עשויות להסלים כפי שקרה בארה"ב? ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר השיב: "חיוני שתישמר זכות ההפגנה, המפגינים קוראים נגד כל ההשחתה של כל מה שאנו מכירים כדמוקרטיה בישראל. תוצאות הבחירות אינן עילה למניעת הפגנות, אנשים יכולים להפגין כי הם חושבים שמה שקורה הוא לא תקין. לדעתי, ביום אחרי שנתניהו יסולק מבלפור והוא יסולק בסוף מכוח החלטה ולא בכיבוש פיזי, מדינת ישראל תהיה חייבת חוב גדול לכל הצעירים האלה. בלי ההפגנות במשך ארבע שנים לא היה כתב אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים. בחירות הן לא הדרך היחידה לסלק ראש ממשלה בישראל.

טראמפ בהודעה לתומכיו: אני יודע איך אתם מרגישים, לכו הביתההבית הלבן