ניצב דורון ידיד
ניצב דורון ידידצילום: משטרת ישראל

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד הודיע למ״מ מפכ״ל המשטרה על כוונתו לסיים את תפקידו ולפרוש משרותו במשטרת ישראל וזאת לאחר העברת תפקיד מפקד המחוז למחליפו בתקופה הקרובה.

ניצב ידיד בעל עיטור המופת פורש לאחר 36 שנות שירות במגוון תפקידי פיקוד מרכזיים, בניהם פיקוד על יחידות, מרחבים ובתפקידיו האחרונים כראש אגף התנועה ומזה שנתיים כמפקד מחוז ירושלים.

בהודעת המשטרה נאמר, "ניצב דורון ידיד איחל הצלחה למ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב קובי שבתאי והביע הערכה רבה לפועלם של שוטרי משטרת ישראל ומחוז ירושלים בפרט על פעילות מקצועית, נחושה ומאתגרת ובתקופה המורכבת בה אנו נמצאים".

כזכור, ידיד נחשב לאחד המתמודדים על תפקיד המפכ"ל, אך לבסוף החליט השר לביטחון הפנים לבחור לתפקיד את מפקד מג"ב ניצב קובי שבתאי.

אולם, למרות שמינוי ניצב שבתאי למפכ"ל במינוי של קבע אושר על ידי ועדת גודלברג, בסופו של דבר הוא מונה רק לממלא מקום, עקב דרישת כחול לבן.

מתנועת "הדגלים השחורים" נמסר בתגובה להודעת הפרישה, "את מה שדורון ידיד עשה במשטרת ירושלים חייבים לחקור: עשרות הפצועים, מאות מעצרי השווא, החקירות הפוליטיות ותיוג המפגינים באופן פוליטי- הפרישה אינה מספקת, דרוש ניקיון אמיתי במשטרת ירושלים".