אורי מקלב
אורי מקלבצילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן שר התחבורה ח"כ אורי מקלב תיאר אמש בראיון לרשת ב' את המרמור השורר בקרב הציבור החרדי על שלא נרשמה התחשבות בצרכיו לאורך תקופת הקורונה.

מקלב צוטט על ידי המראיינים שלי יחימוביץ' ויגאל גואטה מתוך כנס פעילים בו הוא נשמע אומר כי קיים חשש שלא יצביעו עבור יהדות התורה במערכת בחירות הנוכחית.

"זו הדלפה מתוך כנס פעילים סגור ואני מדבר ופונה לפעילים שלנו ואומר, תשמעו, צריכים להיערך לבחירות, אנחנו יודעים מה הציבור היום מצפה, הציבור נמצא במצוקה כלכלית, ולא רק.

גואטה הקשה: "אני שואל, ‘מרמור’ על מי? על נתניהו שקיבל החלטות וציער את הציבור החרדי?

מקלב: "גם. גם זה שלא הייתה התחשבות בצרכים של הציבור החרדי, שיש ניכור לדרישות של הציבור החרדי, הם היו למרמס ולהשמצות, והבוחר אומר, אתם הייתם צריכים לעמוד הרבה יותר חזק. לא שאני חף מביקורת, אני חושב שצריך לקבל ביקורת".

בדבריו תקף מקלב בחריפות את ח"כ ליברמן המאשים את המגזר החרדי בהפרות תקנות הקורונה.

"התחילה מערכת הבחירות להתחמם ואז הציבור החרדי הוא הקורבן. אתה מכה את הציבור החרדי, יש לך כותרות שמביאות לך פופולאריות ואתה מעלה את הרייטינג ואתה טוב, ואתה עולה בסקרים, ואתה ממציא את עצמך מחדש, גם אם אתה לא בלופ. יש 4 מפלגות חדשות שקמות וצצות, ואז לא מתחשבים במסרים שלך ואתה לא רלוונטי, אז אתה מכה בציבור החרדי.

"איך יכול לבוא ליברמן, שהמפלגה שלו מכחישת קורונה רשמית בכנסת, ולהגיד עלינו דברים? הם מודיעים שהם מפרים סגרים ומארחים בבית שלהם".

"לכל אחד יכול להיות זכות ביקורת, אבל אנשים שיושבים בכנסת ומבקרים את החלטות הממשלה על סגרים בגלל החלטות פוליטיות ואז פתאום בהצטדקות אומרים, הם לא מקיימים את החוק. היה חבר כנסת אחד שאמר: אני לא מקיים את ההוראות? אני קורא לא לקיים את ההוראות? אני במפגיע מפר סגר? אין גבול לצביעות שלהם".

אשר לתמיכה עתידית בגדעון סער, אמר מקלב כי "אנחנו רואים את האפשרות הראשונה להרכיב את הממשלה וניתן לנתניהו את כל העזרה בעניין הזה. אבל אנחנו לא פוסלים, אפילו עם ממשלת העבודה ישבנו, קל וחומר אם זה גדעון סער. לא פסלנו את המסרים הפוליטיים שלו. אבל ניתן לנתניהו את כל האפשרות להרכיב ממשלה ונעזור לו בזה, אבל אני לא פוסל מישהו אחר".