יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המלחמה הפנימית באגודת ישראל עולה מדרגה: ביטאון בעלז 'המחנה החרדי' ו'המבשר' המזוהה עם פלג 'שלומי אמונים' פרסמו הבוקר (ה') מאמר מערכת חריף זהה שבו הם תוקפים את ההתעלמות האגודאית מדרישותיהם.

תחת הכותרת “לא תוכל להתעלם” קוראים שני הפלגים באגודת ישראל ל'סיעה המרכזית' ולהנהגתה בראשות השר יעקב ליצמן להיענות לדרישותיהם בכל הנוגע למיקומים ברשימה ולדרישת השקיפות בניהול כספי המפלגה.

“הם מפחדים להשיב בריש גלי ולפרסם שהם לא רוצים לכבד את הקהילות ומשום כך הם סבורים שעדיף להתעלם. התעלמות שסופה מי ישורנה”, נכתב בידיעה. לצד המאמר הוצג הגרף של אחוזי ההצבעה הגבוהים של כלל הקהילות באגודת ישראל.

לדברי המאמר, “ההתנהלות הנוכחית משדרת הפניית עורף לקהילות ולנציגיהן. הם מדמים בנפשם כי שתיקה והתעלמות הם התרופה המתאימה לזעקה העולה ובוקעת מתוך קהילות אגודת ישראל. הם סבורים שבכך, בעצימת העיניים או האזניים, הם פותרים את הבעיה”.

“הדרישה אחת היא: להטיב להבא. לחבר קהילות נוספות, לקדם את הקודם ולפקח על מה שטעון פיקוח. ההתנהלות משדרת הפניית עורף לקהילות ולנציגיהן. תמונה הממחישה שיש מי שלא הפנימו את הכאב שהקהילות מביעות בחיי היום יום”

עוד הוסיף כותב המאמר: “אנו עומדים היום די זמן לפני הבחירות כדי לקבל החלטות אופרטיביות. יש עוד מספיק זמן עד להגשת הרשימות. טיעונים על אפס זמן שיושמעו בעתות הלחץ של העתיד הקרוב – לא יעמדו במבחן הצדק”.

“לו היו מסדרים את הדברים בתוככי האגודה, גם דיבורים פוגעניים והתרברבויות מתגרות בקהילות חשובות ובנציגיהם, עם אמירות יהירות של ‘לא חייבים להם חשבון’, לא היו זולגות לתקשורת”.