הנשיא ראובן ריבלין
הנשיא ראובן ריבליןצילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא היום (חמישי) דברים לקראת כניסתה של ישראל הלילה לסגר השלישי, והתייחס בין היתר גם לאירועי אמש בוושינגטון.

"אני קורא לכל מנהיגי הציבור - בכל הערים, בכל המגזרים, למנהיגים הפוליטיים, למנהיגים הרוחניים לראשי הערים, למנהיגי התנועות האזרחיות - אנא מלאו את חובתכם ועצרו את סכנת האנרכיה. הסגר, על כל מגבלותיו, כפי שקבעה הממשלה, מחייב את כולנו", אמר ריבלין.

הנשיא הדגיש, "אנחנו נכנסים לסגר כדי שלא נהרוג אחד את השני! אנחנו נכנסים לסגר מפני שמחלקות הקורונה וטיפול נמרץ בבתי החולים עומדות בפני קריסה. אנחנו נכנסים לסגר כדי לשמור על הילדים שלנו. אנחנו, כולנו, ללא יוצא מן הכלל מחוייבים לציית לכלליו".

לדבריו, "זכות ההצבעה, קולם של האזרחים המממשים את זכותם הדמוקרטית, לצד חוסנה של מערכת המשפט, והשמירה על שלטון החוק, חייבים להוות עקרונות משותפים עבור כולנו. גם בתוך הכאב, גם בתוך המחלוקות, ואווירת חוסר האמון, אל לנו אף פעם לשכוח זאת".

"אי ציות לחוק, ובכללו להנחיות הקורונה - ועל אחת כמה וכמה הטפה לאי ציות - פירושו לא רק הכשלת המאמץ המשותף לבלימת התפשטות הנגיף, אלא בכיה לדורות, חלילה, שתוביל להעמקת הסדקים שנפערים, בימים אלה, בין הקבוצות בחברה שלנו", ציין ריבלין.

"החברה הישראלית נמצאת בפני אתגר מורכב, ועלינו לעשות הכל כדי לצלוח אותו. אני מאמין בכל ליבי שיש בכוחנו לצלוח אותו. לחשוק שפתיים, להסתגר בבתים, להשמע לחוק. ההסתייגויות והביקורת - תנו להן להישמע, אבל רק מתוך ציות - ללא יוצא מן הכלל", קבע.

"אנחנו נדע ימים טובים יותר. ידענו בעבר ימים רעים והתגברנו עליהם. השפעת החיסון עומדת בפתח, ואנחנו נשוב לימי שגרה. עד אז, אנו חייבים להתאזר בסבלנות ובמשמעת, ולעשות הכל על מנת לצמצם את התחלואה", הפציר הנשיא.