בלאט ובראון. ישמרו על התואר?
בלאט ובראון. ישמרו על התואר?צילום: לילך וייס, איגוד הכדורסל

בדרך לקלאסיקו בגמר גביע המדינה בכדורסל? בהגרלת חצי גמר גביע המדינה בכדורסל שנערכה היום (חמישי), נקבע כי מחזיקת הגביע הפועל ירושלים תשחק מול מכבי ראשל"צ עליה גברה בעונה שעברה בדרך לזכיה שניה ברציפות בתואר השני בחשיבותו בכדורסל הישראלי והאלופה מכבי ת"א תשחק מול הפועל חולון עליה גברה רק לפני כשבועיים בגמר גביע ווינר סל.

למעשה, כמו המשחק בין מכבי ת"א וחולון שיתקיים ללא שינוי בסגל השחקנים שלהן מהפעם האחרונה בה נפגשו, גם המשחק בין ירושלים לראשל"צ יהיה דומה מאוד למשחק חצי הגמר מאשתקד כאשר שתי הקבוצות מיעטו לעשות שינויים בסגל השחקנים שלהן מאז. דבר אחד משמעותי כן יהיה שונה משנה שעברה - היעדר קהל.

בישיבה שקיימו לפני הגרלת חצי הגמר באיגוד הכדורסל, הוחלט כי באופן חד פעמי ויוצא דופן, בשל משבר הקורונה, להפריד בין משחקי חצי גמר הגביע למשחק הגמר ולקיימם במועדים שונים.

על פי הודעת איגוד הכדורסל, משחקי חצי הגמר יתקיימו ביום חמישי ה-11.2, המועד בו היה אמור להתקיים משחק הגמר, כאשר זה יתקיים ללא נוכחות קהל.

יש לציין כי בקרב הקבוצות שהעפילו לחצי הגמר הייתה תמימות דעים ברצון לקיים את המשחקים בנוכחות קהל אף במחיר של דחיה, אך באיגוד הכדורסל הבהירו כי זהו צעד מסוכן: "הועדה המיוחדת שקלה את כל האפשרויות והגיעה למסקנה שדחיית כל שבוע הגביע טומנת בחובה סיכון שעלול להביא למצב בו לא יתקיימו משחקים כלל השנה, כפי שקרה עם גביע הנשים לדוגמה בעונה שעברה", נכתב בהודעת האיגוד.

על כן החליטו באיגוד הכדורסל להפריד לראשונה בין מועדי משחקי חצי הגמר והגמר, כך שהגמר יוכל להתקיים במועד בו ניתן יהיה כבר להכניס קהל ליציעים עד למיגור נגיף הקורונה מחיינו.