בדיקת קורונה
בדיקת קורונהצילום: פלאש 90

משרד הבריאות הודיע אחר הצהריים (חמישי) לגופים המבצעים בדיקות קורונה ולקופות החולים, כי מעתה יש לקבל הפניה מקופת החולים לצורך ביצוע בדיקת קורונה.

את ההפניה אפשר לקבל מאתר קופת החולים או מהמוקד של הקופה.

כמו כן בהתאם להוראות, אין לדגום אדם שהוגדר כמחלים מקורונה בבדיקת קורונה (PCR) אלא אם קיים חשד קליני לתחלואה בנגיף ולאחר שיקול דעת פרטני.

מוקדם יותר היום הסכים ראש הממשלה בנימין נתניהו לבקשתו של שר הביטחון בני גנץ לתעדף עובדי הוראה במתן החיסונים.

נציין כי עד היום, כ-70% מבני ה-60 ומעלה התחסנו בישראל נגד נגיף הקורונה. משרד הבריאות שיגר מסמך הנחיות לגורמים המחסנים ובו העקרונות לחלוקת מנות חיסון למנה שנייה. במסמך נקבע כי כל גוף שחיסן במנה הראשונה אחראי על חיסון המנה השנייה.

במשרד מדגישים כי הנחייה זו כוללת מאושפזים שחוסנו בבתי החולים ושחררו לאחר מכן לביתם, אשר יקבלו את מנת החיסון השניה גם כן בבית החולים.

במסמך נקבע כי משרד הבריאות יקצה למנה שנייה 95% מכמות החיסונים שהוקצתה למנה ראשונה – באותו המועד שהוקצה במנה הראשונה + 21 יום – במצטבר. זאת, עקב גידול בניצולת בזכות המזרק החדש וכן עקב אי הגעה צפויה של כל המתחסנים לתור. במשרד מציינים עם זאת כי יתכן ושיעור זה ישתנה בהמשך, בהתאם להתנהלות בימים הראשונים.

עוד נקבע בהנחיות משרד הבריאות כי אין לתת מנת חיסון שניה למי שחלה בקורונה בין המנה הראשונה לשניה.

קופות החולים יקיימו בקרה ויבדקו שכל מי שהתחסן מקרב מבוטחיהם מנה ראשונה (ולא משנה היכן), גם מתחסן מנה שניה עד תוך 26 יום מהמנה הראשונה – על פי דיווחי המאגר הלאומי לחיסונים. הקופות יפנו למתחסנים שלא התחסנו מנה שנייה לוודא שהם מתאמים תור שני במקום שחיסן אותם.