חברי סיעת ימינה בכנסת השבוע
חברי סיעת ימינה בכנסת השבועללא קרדיט צילום

לא נראה לי שצריך לכסוס ציפורניים באשר להליכה המשותפת של בנט וסמוטריץ'. בסוף הם ילכו ביחד. אין להם ברירה. אבל בינתיים, במקום לעבוד במשותף כדי להגדיל את הקופה, הם מתקוטטים עליה, ממאיסים את עצמם על הציבור, ומקטינים את הקופה המשותפת.

כל הסיפור הוא פחות או יותר על מקום אחד בעשיריה הפותחת. זה הכול. על זה כל ההצהרות הבומבסטיות והרעש הגדול של סמוטריץ'. בשביל זה סמוטריץ' מנהל כבר כמה שבועות קמפיין נגד בנט, לא בריש גלי אבל מתחת לסף התודעה, מוציא את הרוח מהמפרשים, ממאיס את כל העניין על הציבור ובמקום הרוח הגדולה שהוא אוהב לדבר עליה, הוא מתגלה כסוחר, אמנם קשוח, אבל שהסחורה שלו נרקבת מיום ליום.

זו פוליטיקה של כמויות במקום של איכויות. כאילו שניתן למדוד את האיכות והרצינות שסמוטריץ' מביא לשותפות בכמות של מנדטים. וכאילו שלושה חברי כנסת טובים, לא שווים יותר מארבעה בינוניים.

מבחינה אידאולוגית אני עם סמוטריץ'. אבל בניגוד לו אני חושב שהאידאולוגיה שלו חשובה מידי מכדי להישאר בשטיבל כפי שהוא מאיים. ובכדי להעביר אותה לציבור הרחב, ולהביא אותה למרכז הציבוריות הישראלית, סמוטריץ' צריך את בנט, שקד וכהנא. וזה שווה לאידאולוגיה שלו כמה מנדטים.

ובנט כמובן זקוק לסמוטריץ'. את השיעור הזה הוא כבר למד. אז קדימה חברים. אחד מכם יוותר על מקום אחד בעשיריה הפותחת, וצאו שניכם יחד למרחב הפתוח כדי להביא במקומו עוד כמה וכמה אחרים.

תלמדו מדוד המלך: "כיון שעלה עמוד השחר נכנסו חכמי ישראל אצלו. אמרו לו: "אדונינו המלך, עמך ישראל צריכין פרנסה!". אמר להם: "לכו והתפרנסו זה מזה!". אמרו לו: "אין הקומץ משביע את הארי ואין הבור מתמלא מחוליתו!". אמר להם "לכו ופשטו ידיכם בגדוד!"( מסכת ברכות).