מערת המכפלה
מערת המכפלהצילום: דוברות הישוב היהודי בחברון

מחמוד אל-הבאש, נשיא בית הדין השרעי (אסלאמי) בפלסטין ויועצו של יו"ר הרשות הפלסטינית לענייני דת, מכנה את ההחלטה לסגור את המסגד האיבראהימי (שמה האסלאמי של מערת המכפלה בחברון) החל מיום שישי ולמשך עשרה ימים "פשע מלחמה" בהתאם לחוק הבינלאומי.

בהודעה שפרסם אמר הבאש, כי "המשך ההתקפות נגד המקומות הקדושים לנו (למוסלמים) ובראשם המקום הקדוש בירושלים והמקום הקדוש האיבראהימי בחברון ומניעת מוסלמים מקיום פולחנם הדתי בחירות עשוי ליצור אווירה של מלחמת דת, כיוון שההתקפה נגד המקומות הקדושים והזכויות הדתיות הוא התגרות ברגשות המוסלמים בכל רחבי העולם".

הבאש הטיל על ישראל את האחריות המלאה להשלכות "התוקפנות הפראית הזו" נגד המקומות הקדושים והמסגדים בהדגישו, כי מהשלכות "התוקפנות" הזו לא ימלט איש בעולם ו"מדינת הכיבוש" לא תחיה בביטחון כתוצאה מכך.

עוד טען הבאש, כי ההחלטה הישראלית היא בגדר התערבות בסמכויות מחלקת ההקדשים האסלאמית הפלסטינית והתקפה נגד החוק הבינלאומי המבטיח את חירות הפולחן הדתי.

יש לציין, כי אמש נכנס לתוקף סגר כולל בישראל בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה והעליה המשמעותית במספר הנדבקים. מדיניות זו מיושמת גם במערת המכפלה.

בימים כתיקונם מתקיימים במערת המכפלה אזורי תפילה נפרדים ליהודים ולמוסלמים. במשך עשרה ימים בשנה נפתחת מערת המכפלה ליהודים בלבד ובעשרה ימים אחרים למוסלמים בלבד.

קודם להטלת הסגר הכולל הוגבלו שעות הפתיחה של מערת המכפלה ומספר האנשים שהורשו להיכנס למתחם וכן נקבע שהכניסה מותרת רק לתושבי חברון וקרית ארבע.