משרד היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום (שישי) לשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, כי הוראתו שלא לחסן לקורונה מחבלים כלואים התקבלה בחוסר סמכות, ולכן אינה תקפה.

במכתב ששלחה המשנה של מנדלבליט לעניינים פליליים, עורכת הדין עמית מררי, הובהר כי על שירות בתי הסוהר לפעול לחיסון האסירים ללא דיחוי.

"זכותם של אסירים ועצירים לקבל טיפול רפואי מעוגנת בחוק ובפסיקה, ובהתאם לכך, על שירות בתי הסוהר לספק להם שירות רפואי באופן שיבטיח כי זכות זו לא תיפגע כתוצאה מכליאתם", כתבה מררי לאוחנה. "אין סמכות 'להעניש' את האסיר באמצעות שלילת זכויות נוספות מעבר למתחייב לפי גזר הדין. מניעת מתן חיסונים לאסירים ועצורים אשר מצויים באוכלוסיית סיכון - ושיש לחסן בהתאם לעמדה המקצועית של משרד הבריאות - אינה מצויה בגדר סמכותו של השר לביטחון הפנים".

אוחנה הגיב, "אתם משיגים על הנחיה זו ונותנים הנחיה המנוגדת לה", כתב למררי ולגרוטו. "יש לכם, ולכל מי שמעוניין בכך, עד יום 4.2.21 להגיש את שמכם באחת מרשימות המועמדים לכנסת ה-24, ובמידה ותיבחרו לכנסת ולממשלה, בהחלט תוכלו לעשות כן. עד אז, הואיל והאחריות על כלל הגופים הכפופים למשרד לביטחון הפנים מונחת על כתפיי, ואת הדין וחשבון לציבור אתן אני ולא אתם, החלטתי תעמוד בעינה".

לדברי השר, הוא הורה לתעדף את אנשי הסגל של שב"ס על פני האסירים, משום שהם מרבים לצאת מבתי הכלא ולחזור אליהם ולכן נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות. "גם לאחר שיושלם המהלך של חיסוני הסגל, אבחן את חיסוני האסירים ביחס להתקדמות החיסונים בקרב אוכלוסיית אזרחי ישראל שאינם אסירים", הוסיף. "תיאמתי את עמדתי זו עם עמיתי הממונה על פרופסור גרוטו, שר הבריאות יולי אדלשטיין".