אריזת המשלוח הראשון עם ראש המועצה דגן
אריזת המשלוח הראשון עם ראש המועצה דגןצילום: רועי חדי

משלוח שמן הזית והדבש הראשון מהשומרון לדובאי יצא לדרכו. את המשלוחים הראשונים הוציאו יקב טורא מרחלים ודבש פרדייס מהישוב חרמש שבצפון השומרון.

במקביל מתחיל שיווק היין שמיועד לאנשי עסקים ותושבים באמירויות שאינם מוסלמים.

במעמד סגירת המשלוח הראשון וחתימת הארגזים השתתף ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שיזם את החתימה על הסכמי ייצוא בין חברות בשומרון לחברות בדובאי והיה ראש הרשות הראשון בישראל שיצא לקדם הסכמים אזוריים.

"יום היסטורי לשומרון ולמדינת ישראל כולה", אמר במקום דגן, "בשעה טובה אנחנו מוציאים את המשטחים הראשונים של שמן זית ודבש בייצוא ישיר מהשומרון לאמירויות, ובעזרת השם גם למדינות ערביות נוספות בעתיד. במקביל מתחיל שיווק היין שמיועד לאנשי עסקים ותושבים שאינם מוסלמים.

''השומרון הופך להיות מעצמה כלכלית לא רק במיקום הפיזי ההיסטורי והגיאוגרפי אלא גם כלכלי, הדרך שלנו למיליון אזרחים בשומרון היא תנופת בנייה, קרקעות זמינות, כבישים חדשים חינוך קהילה והתחום הכלכלי צריך להיות בראש. השומרון ימשיך לייצא את התוצרת הטובה בעולם".

ורד בן סעדון, הבעלים של יקב טורא, ציינה "מרגש מאוד להיות חלק מתהליך גדול. היין של טורא תמיד חיבר בין אנשים וזו עוד הזדמנות נהדרת לחבר בין העמים. הקשר הזה נותן תקווה לכל אדם באשר הוא שהכל אפשרי".

מתן פרדייז, מהבעלים של דבש פרדייז, הוסיף "אנחנו במשק פרדייס שמחים לעשות את ייצוא הזה לאנשים בדובאי שמחים על שיתופי הפעולה ושכן ירבו עוד שיתופי פעולה בעתיד".