אבדיה. כמעט ניצח לבדו
אבדיה. כמעט ניצח לבדוצילום: רויטרס

דני אבדיה כמעט ניצח לבדו את מיאמי. הלילה (בין מוצאי שבת לראשון) קיבל דני אבדיה את המפתחות להתקפת קבוצתו, וושינגטון וויזארדס, זאת בשל היעדרות של כוכבי הקבוצה - ווסטברוק הפצוע ובראדלי ביל שנכנס לבידוד בשל הימצאותו ליד חולה קורונה.

שעה לפני פתיחת המשחק התבשר ביל שהוא לא יכול לקחת חלק במשחק הלילה ואחרי כמה דקות מהפתיחה ספגה וושינגטון מהלומה נוספת כשתומאס בראינט הסנטר הפותח נפצע בקרסולו השמאלי.

מי שקיבל את המפתחות בהתקפת הקבוצה ואת ההזדמנות להוביל את קבוצתו לניצחון, הוא הרכש הישראלי של וושינגטון, דני אבדיה הצעיר.

הכישרון הישראלי שנבחר במקום ה-9 בדראפט ה-NBA האחרון, פרע את השטרות והעלה את רף הציפיות ממנו לגבהים כשסיים את המשחק עם 20 נקודות, 7 מ-15 מהשדה כולל 5 מ-9 מהשלוש, 1 מ-1 מהעונשין, הוסיף 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים ושתי חטיפות ובסך הכל השלים 32 דקות מצוינות ללא אף איבוד כדור. לצערו, גם זה לא מנע מוושינגטון להפסיד 128:124 ולרדת למאזן 8:2 - הגרוע ביותר בליגת הכדורסל הטובה בעולם, נכון לעכשיו.

אחרי שקלע 9 נקודות וחילק לחבריו 3 אסיסטים ברבע הראשון שהסתיים בתוצאה צמודה, ברבע הרביעי צלף אבדיה 3 שלשות תוך 26 שניות שצימקו את ההפרש של מיאמי ל-5 נקודות בלבד. לצערו, זה כאמור לא הספיק לניצחון אבל כן להוכיח שכשנותנים לו להראות מה הוא יודע לעשות, הוא לא מפספס הזדמנות ולוקח פיקוד.