הרב יהושע שפירא
הרב יהושע שפיראצילום: יח"צ

בשבוע שעבר החל פרוייקט השובב"ים מבית 'לוקחים אחריות', אשר במסגרתו יועברו שש שיחות אודות עניינים הקשורים בגלישה נכונה ברשת.

בשיחתו, "איך לחזק את הנוער ברשת", ביאר הרב אליהו את מהותם של ימי השובבי"ם, ושם דגש מיוחד על נקודת הבחירה שלנו ושל ילדינו. לדבריו - בידינו הדבר לבחור בין חיים של תרבות 'כאן ועכשיו', לבין חיים של נאמנות, טהרה ואהבה.

השבוע, ביום ג' הקרוב, ידבר הרב יהושע שפירא על המציאות הבלתי אפשרית שבה הילדים שלנו גדלים. אם פעם הבית היה המבצר שלנו, היום הוא עלול להיות מבצרו של האויב.

להרשמה להרצאתו החינמית של הרב שפירא לחצו כאן

כשדלתות החדרים של ילדינו נסגרות, עולים בנו הפחדים, חוסר הוודאות גואה, ובאופן בריא וטבעי הדאגה מציפה אותנו. אנו תוהים לעצמנו: "מה קורה שם עכשיו? איפה הילד משוטט? ז הוא באינסטגרם בטיקטוק? רגע, זה נשמע כמו נשמע כמו משחק מחשב.. בעצם, אולי זה סרט בנטפליקס – או חלילה סרט גרוע מכך?

ככלל, אנו שומרים על ילדינו מכל משמר, שלא יפגעו, שלא יאונה להם כל רע. אבל מה אנחנו עושים לגבי הדברים השליליים והמסוכנים אליהם ילדינו יכולים להיחשף ברשת? אנחנו מנסים להישאר רגועים, ולכן מקווים שילדינו לא גולשים במקומות שליליים, אך האם זה המצב?

להרשמה להרצאתו של הרב שפירא לחצו כאן

אנחנו חושבים לעצמנו: "הילד שלנו כזה מתוק, צדיק וילד טוב". נכון, הוא ילד טוב, אבל גם בנאדם, ואם הוא בריא אז גם יש לו יצרים ודחפים בריאים, ובלחיצת כפתור אחת הוא עלול להתגלגל למקומות נוראיים ופוגעניים.

אם כן, מה ניתן לעשות? כיצד לגשת לסוגיה? מהיכן נקבל את הכוחות להתמודדות עם העניין הרגיש הזה וכיצד נעבירם לילדינו? על כל זאת, ועוד, בהרצאתו הקרובה של הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת ההסדר ברמת גן, אשר כידוע עוסק שנים רבות בנושא סבוך זה.

הצטרפו עכשיו לפרויקט ללא עלות!