כיפות
כיפותצילום: istock

דיון ערני נערך הבוקר (ראשון) בשרשרת ציוצים בטוויטר סביב השאלה האם יש מגזר שנקרא "הציונות הדתית" ומי הם המייצגים שלו?

לאחר הכרזתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' על מפלגת "הציונות הדתית", כתב הבוקר העיתונאי יאיר אטינגר, מחבר הספר "פרומים" בחשבון הטוויטר שלו: "הנקודה הכי חשובה בניכוס של סמוטריץ' את 'הציונות הדתית' - היא שזה כמעט לא מעניין את אנשי הציונות הדתית".

לדבריו, "הסרוגים כבר מפוזרים בכל מיני מפלגות ואין שום תסריט שמפלגה עם שם מפוצץ שמייצגת פלג אחד תחזיר אותם 'הביתה'".

ח"כ סמוטריץ' לא נשאר חייב וכתב: "יאיר אטינגר המציא תיאוריה שמבקשת לפרום את הציונות הדתית ולטעון שהיא כבר אינה קיימת כציבור. הוא מתפרנס ממנה לא רע ויעשה הכל כדי שחס וחלילה לא יתברר שהיא לא מחזיקה מים".

"אני משוכנע שיש ציבור כזה", הוסיף. "שיש לו מכנה משותף ענק שגובר על המחלוקות, ושהוא רוצה מפלגה שתייצג אותו בכבוד ובגאווה".

יאיר אטינגר
יאיר אטינגרצילום: דוברות המכון הישראלי לדמוקרטיה

"בצלאל היקר והאהוב", הגיב לו העיתונאי עקיבא נוביק. "איך תסביר את זה שהציבור ש'רוצה מפלגה שתייצג אותו בכבוד ובגאווה' מסרב להצביע למפלגה כזו, ובסקרים הכי מחמיאים ל'הציונות הדתית' אתה מביא פחות משליש מהציבור (4 מנדטים)?"

ח"כ בצלאל סמוטריץ': פותחים את השורות ואת הלב
ח"כ בצלאל סמוטריץ': פותחים את השורות ואת הלבדוברות

"עוד לא התחלנו עקיבא", השיב ח"כ סמוטריץ'. "עוד אין רשימה טובה ומגוונת שכולם ירגישו בה בבית, עוד אין קמפיין שיסביר למה זה קריטי ולא קיים במפלגות אחרות, ועוד. עובדתית למפלגה הציונית דתית יש 100% הצלחה לעבור אחוז חסימה, לניסיונות אחרים קצת פחות. וזה לא שאין הרבה מאוד שכבר הרבה שנים מצביעים למפלגות כלליות. יש. אבל גם יש הרבה שמבינים את הצורך ויצביעו לו".

"ויש גם קהלים רבים שמזדהים עם עולם הערכים ותכניות העבודה ויכולות הביצוע ויצביעו. כאלה שלא מוכנים לשים את הכל בצד לכמה שנים", כך ח"כ סמוטריץ', יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית'.