איתי גרנק
איתי גרנקצילום: חזקי ברוך

איתי גרנק הכריז ביום חמישי האחרון על התמודדותו לתפקיד יו"ר מפלגת הבית היהודי מול חגית משה וניר אורבך.

גרנק מתגורר בגדרה, נשוי לרעות ואב לארבעה. הוא פועל שנים ארוכות בשדה הדתי לאומי ושימש בעברו כמנכ"ל 'זהות'-איגוד המרכזים לזהות יהודית הפועל במאות בתי ספר ממלכתיים בישראל. בנוסף, הוא מכהן כיו"ר הפורום הציבורי לישראל יהודית ודמוקרטית.

כיום עומד גרנק בראש תוכנית מנהלי הציונות הדתית המכשירה מאות מנהלים בכירים מהציונות הדתית לכהן כדירקטורים והוא בעליה של מכללת "המחולל'' לתקשורת ומקצועות הפרסום שמטרתה להכשיר את בני המגזר לקריירה בעולם העיתונות והתקשורת.

גרנק נולד בפתח-תקווה, למד במכינה הקד"צ באלישע ושירת כלוחם בגדס"ר נח"ל, לאחר מכן למד בישיבת אורות אביב והיה ממייסדי הגרעין ביפו בו כיהן כמנכ"ל מספר שנים. הוא בעל תואר במנהל עסקים מטעם הקריה האקדמית אונו, ותואר במנהל ציבורי של המרכז הבינתחומי בהרצליה.

בסבב הבחירות הקודם עמד גרנק בראש פורום "כוחנו באחדותנו", שמטרתו לפקוד אנשים על מנת להקים מפלגה דתית אחת מאוחדת תחת פריימריז פתוחים, יוזמה אליה הצטרפו למעלה מ-5,000 אנשים.

"הציבור הדתי-לאומי זקוק למפלגה שתקדם את הנושאים הקרובים לו ותאפשר לו להמשיך ולהוביל בתורה, בערכים ובעשייה למען עם ישראל", מציין גרנק. "בשנים האחרונות ראשי המפלגה איבדו את דרכם וחזרו לימי העסקנות כשבמקום לפעול כשליחי ציבור, הם שמים את האגו בצמרת השיקולים ומתנהלים כמריונטות של גורמים מחוץ למפלגה".

גרנק כואב את דלדול כוחה של המפלגה ומסביר כי "הכוח של המפלגה הנהדרת הזו והאנשים הנפלאים שמרכיבים אותה, הוא בחיבור שלה לציבור בעיר, בכפר ובכל מקום. בחודשים האחרונים ערכתי פגישות עם חברי מרכז רבים שהפצירו בי לרוץ במטרה להחזיר את המפלגה אל הציבור.

''חברי המרכז וחברי מועצת העיר של הבית היהודי מחוברים לשטח, ותפקידם במרכז המפלגה חשוב מאוד, אך מפלגת הציונות הדתית חייבת להיות שייכת לציבור, ולצערי, לקחו את זה ממנו בשנים האחרונות. חברי המרכז תמיד יהיו ציר משמעותי בהנהגת המפלגה, אבל בחירת המועמדים לכנסת חייבת להיות על-ידי הציבור".

יחד עם חברים למפלגה קיימתי בשנתיים האחרונות מאבק חריף לאיחוד השורות תוך שמירה על צרכיו הייחודיים הפוליטיים, הדתיים, הערכיים, החברתיים והחינוכיים. אנחנו חייבים לחבר את הקהלים המגוונים בתוך הציונות בדתית כולה. מתפללי נוסח עדות המזרח עם יוצאי פולין; אנשי נתיבות, גבעת שמואל ויהודה ושומרון, לאף עדה ואף סוג כיפה אין פטרונות על הציונות הדתית ולא ניתן יד למהלכים שמטרתם לשרת הגמוניה עדתית או זרם מסוים על חשבון האחרים. כולם יחד מרכיבים את הפסיפס של הבית היהודי.

''מיד לאחר שאבחר אפעל לאחוד כל גווני הציונות הדתית למפלגה אחת עם פריימריז פתוחים. רק מפלגה מאוחדת של כל גווני הציונות-הדתית שתקיים פריימריז תוכל לקבל את אמון הציבור ולקדם את הערכים עליהם חונכנו".