אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

סקר חדש שערכה חברת דנאל סיעוד מקבוצת דנאל, באמצעות חברת הסקרים Tack, בחן את מידת הבדידות של הקשישים וההשפעה של הגעת מטפלת על ההתמודדות עם בדידותם.

הסקר חושף נתונים מדאיגים: 64% מהמשיבים העידו על התגברות תחושת הבדידות בימי הסגר השני,55% מהמשיבים מתארים עצמם כבודדים, כ-37.5% חשים שאין להם עם מי לדבר, ו- 31.7% כמעט ולא פוגשים אדם קרוב במהלך שבוע שגרתי (ללא סגר או חגים).

הסקר, אשר נערך בקרב 120 קשישים שאינם עריריים, מתוכם 60 קשישים שמקבלים שירותי מטפלת מדנאל סיעוד, ו-60 קשישים שמקבלים קצבת סיעוד ובעבר קיבלו שירותי מטפלת, חושף את היותה של המטפלת המגיעה לבית הקשישים - מקור משמעותי ומרכזי בהפגת בדידותם: 81.7% מהמשיבים ענו כי הגעת המטפל/ת מסייעת להתמודד עם תחושת הבדידות, וכ- 38.3% ממקבלי הקצבה מעוניינים לחדש את הגעת המטפל/ת.

לדברי דרור פלנבאום, מנכ"ל חברת דנאל סיעוד: "אנחנו בתחילתו של הסגר השלישי, והקשישים בישראל נאלצים כבר כמעט שנה לשמור על ריחוק חברתי ונמנעים ככל האפשר ממפגשים. הסקר חושף את השפעותיה המדאיגות של תקופת הקורונה על אוכלוסיית הקשישים, ומראה כי קשיש אחד מכל שני קשישים חש בדידות.

''הסקר מוכיח בצורה מובהקת וברורה עד כמה חוק הסיעוד בישראל הוא חוק סוציאלי ומרכזי בקרב אוכלוסיית הקשישים. הסקר אף מחזק את העובדה כי המטפלות, אשר מגיעות לבתי הקשישים גם בימי הקורונה, עם מיגון מלא שמקבלות מחברות סיעוד - הן הגורם המרכזי אשר מפג את תחושת הבדידות, בייחוד בתקופה זו המאלצת אותם לשמור על ריחוק חברתי".