שוטרים מאתרים חולת קורונה במחסום על כביש 44דוברות המשטרה

שוטרים שהציבו מחסום בצומת כפר חב"ד בכביש 44 עיכבו נהג ושתי נוסעות לבדיקה שגרתית במסגרת אכיפת הסגר המהודק.

בעת הבדיקה מול מערכות משרד הבריאות, התברר כי הנהג בן ה-58, תושב לוד, מפר את ההנחיות ועליו לשהות בבידוד עד מחר.

נוסעת אחרת ברכב, תושבת לוד בת 55, נמצאה כחולה מאומתת בנגיף הקורונה מאז ה-1 בינואר. נגד הנהג נרשם נגדו דו"ח בגין הפרת הבידוד בסך 5,000 ₪ והנוסעת זומנה לחקירה בחשד למעשה העלול להפיץ מחלה בהתאם לחוק.

במחסום קוממיות על כביש 20 עוכבה נהגת יחד עם שני ילדיה בני שלוש וארבע לבדיקה. בעת הבדיקה מול מערכות משרד הבריאות, התברר לשוטר כי הנהגת בת ה-37 מחולון מאובחנת כחולה מאומתת בנגיף הקורונה, ואמורה לשהות בבידוד מתאריך ה-8 בינואר.

הנהגת נשלחה לביתה להשלמת תקופת הבידוד כנדרש וזומנה לחקירה בחשד למעשה העלול להפיץ מחלה.

במחסום הממוקם על כביש 40 בין ביל"ו לרמלה, עוכב לבדיקה נהג תושב תל אביב בן 31, במהלכה נמצא כי הוא מאובחן כחולה מאומת בנגיף הקורונה ואמור לשהות בבידוד. הנהג זומן לחקירה בגין חשד למעשה העלול להפיץ מחלה. בסיום הטיפול נשלח לביתו להשלמת תקופת הבידוד כנדרש.

מוקדם יותר הגיעו לנתב"ג ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין כדי לקבל משלוח נוסף של חיסונים נגד קורונה.

"זהו יום ענק למדינת ישראל. מטוס מלא זריקות עידוד. סיכמתי היום עם מנכל פייזר ,אלברט בורלה, שנשלים את מבצע ההתחסנות במהלך חודש מרץ. היום למעלה מ-72% מבני 60 ומעלה חוסנו. כבר היום נעלה את קצב החיסונים ביום עד 170 אלף", סיפר נתניהו.

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, ערך אחר הצהריים תדרוך לכלי התקשורת והביע אופטימיות זהירה לנוכח תוצאות הסגר ופרוייקט החיסונים.

"יכול להיות שיש סיבה מסוימת לאופטימיות", ציין פרופ' אש והסביר, "גרף התחלואה לא עולה בצורה אקספוננציאלית, אלא התחיל להתעקם קצת".

"אפשר להסתכל על כך בראייה אופטימית נוכח החיסונים והסגר הזה, שלהערכתי יביא תוצאות, עם קצת השפעה של הסגר הקודם שהיה הרבה פחות אפקטיבי", הוסיף אש.

פרופ' אש ציין כי יעד ההתחסנות שהציב משרד הבריאות הוא של מתן 200 אלף חיסונים מדי יום. אל מול התחזיות האופטימיות ציין אש, "שחקן נוסף שנכנס לנו בשבועיים האחרונים זה הסיפור של המוטציות".

"יש לנו שתי מוטציות שבהן אנחנו עוסקים - המוטציה הבריטית שנמצאת כאן כנראה כבר כמה שבועות. בהערכה גסה אנחנו לא יודעים לומר כמה באוכלוסייה שלנו הם נדבקים מהמוטציה אבל כנראה כעשרים אחוז", העריך הממונה.