נתניהו ואדלשטיין מקבלים את משלוח החיסונים בנתב"ג
נתניהו ואדלשטיין מקבלים את משלוח החיסונים בנתב"גצילום: קובי גדעון / לע"מ

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הערב (ראשון) לחדשות 13 כי ההחלטה על המשך הסגר תלויה במצב התחלואה, ואם לא תהיה ירידה משמעותית ייתכן שההגבלות יימשכו מעבר לשבועיים.

"כמה זמן יהיה הסגר? אנחנו נראה את התוצאות. פעם היינו אומרים שנצא ממנו עם אלף מאומתים ביום - אבל היום, עם כל המוטציות - אפילו לא נקבנו במספר מדויק" אמר אדלשטיין.

לדבריו, משרד הבריאות "עוקב בדאגה אחר כל ההתפתחויות", אולם בינתיים מתנחם בכך ש"הסגר עובד. בגדול, האזרחים נשמרים".

אדלשטיין נשאל מהו המדד של הממשלה ליציאה מהסגר והשיב: "אנחנו רוצים לראות קו ירידה ברור וגם את ההתנהגות של החולים הקשים. עם זאת, ברור לנו שאי אפשר להגזים ולא נחזיק את המדינה בסגר עד ללא גבול, אבל להתחייב שאחרי שבועיים השמיים יהיו כחולים? אני לא יכול".

עד כה, ארבעה בני אדם ששבו לישראל מדרום אפריקה התגלו כנשאים של הזן החדש. באשר לזן הבריטי - מדובר במקרים רבים יותר. "לא מרצפים את כל הבדיקות אז לא יודעים כמה במדויק, אבל מדובר בכמה אחוזים - ולא באנשים בודדים", הסביר השר. בשל המצב, משרד הבריאות בוחן מה עוד אפשר לעשות על מנת למנוע זליגה נוספת של המוטציות.

מוקדם יותר היום הגיע אדלשטיין עם ראש הממשלה לנמל התעופה, לשם הגיע מטוס מלא בחיסונים של חברת "פייזר". ולמרות המשלוח הנוסף - עדיין אין בכוונת המשרד לפתוח את החיסונים לכולם, ללא הגבלת גיל. "אין סיבה לעשות זאת - יש תעדוף מאוד ברור", אמר אדלשטיין, "אם נראה שהזרם מידלדל - נפתח את זה לכלל הציבור. כרגע, יש היענות מדהימה ויוצאת מהכלל".

כשנשאל על הקשר של מבצע החיסונים לקמפיין הליכוד לבחירות, ולעובדה כי הוא ונתניהו מקפידים להצטלם עם משלוחי החיסונים שמגיעים לארץ, השיב: "כשהתחלנו עם החיסונים, לא ידענו אם יהיו בחירות או לא. היעד שלי זה להוציא מכלל סכנה כמה שיותר אנשים כמה שיותר מהר". עם זאת, הודה: "כל אחד רוצה תמונת ניצחון - במיוחד כשיש יסוד לתמונה הזאת".