אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום (שני) על קידום בנייתן של מאות יחידות דיור ביהודה ושומרון.

בין היתר יאושרו לבנייה למעלה מ-100 יח"ד בטל מנשה, יישוב מגוריה של אסתר הורגן ז"ל, וכן בניית למעלה מ-200 יח"ד ברחלים ובנופי נחמיה, כחלק מהסדרת היישוב.

בנוסף הנחה נתניהו להביא לאישור מועצת התכנון העליונה בישיבתה הקרובה את ביצוע בנייתן של כ-400 יח"ד נוספות בבית אל, אביתר, שבי שומרון, שכונת הוותיקים, א.ת ברקן (מסחרי), קרני שומרון וגבעת זאב.

ראש הממשלה נתניהו אמר ''שמח להודיע היום שנבנה 800 דירות חדשות ביהודה ושומרון, בין היתר בנופי נחמיה ובטל מנשה, יישוב מגוריה של אסתר הורגן ז"ל. אנחנו כאן כדי להישאר. ממשיכים לבנות את ארץ ישראל''.

דגן מעביר את משרדי מועצת שומרון למאהל מחאה של ההתיישבות הצעירהדוברות שומרון

מוקדם יותר היום העביר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן את לשכתו למאהל ההתיישבות הצעירה מול משרד ראש הממשלה בירושלים.

דגן נקט בצעד זה לבקשתם של מובילי מחאת ההתיישבות הצעירה איתי זר ויעל שבח מחוות גלעד, אורי ברטפלד מהישוב עשהאל, אליהו עטיה ממבואות יריחו, אוריה לוברבוים משדה בועז, עטרה כהן מגבעת הראל ואברהם רויזמן מבני אדם.

דגן הודיע כי הגיע להביע סולידריות ולחזק את ראשי המאבק, מתיישבי ההתיישבות הצעירה, בשל "מאבקם הצודק" והודיע כי יישאר במקום עד יום רביעי.

לדבריו, "המאבק הזה הוא מאבק של כל אדם הגון, וכל בן תרבות, כל מי שלא מוכן לכך שלמעלה מ 20,000 ילדים נשים וטף יהיו מנותקים ממים וחשמל מסודרים במאה ה 21. של כל מי שלא מוכן לכך שמשפחות שלמות יהיו מנותקות מחשמל ואינטרנט בזמן סגר באמצע החורף. זה לא מאבק של ימין ושמאל".

דגן פנה לראש הממשלה ולשרים ואמר: "נכשלתם בהבאת הריבונות אל תכשלו בהסדרת ההתיישבות הצעירה".

אורי ברטפלד, מראשי המחאה, אמר "אנחנו מקבלים היום גיבוי נוסף כשראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן חלוץ ראשי המועצות מגיע לפה ונותן לנו חיזוק משמעותי במאהל המחאה שלנו מול ראש הממשלה, ראשי הרשויות הם אלו שדואגים לישובים והם צריכים להיות בראש המאבק".

פורום ההתיישבות הצעירה בירך את דגן על הצטרפותו למאהל השביתה, ומסר כי עוד ראשי מועצות ואנשי ציבור יצטרפו למאהל בימים הקרובים, "לא נעצור ולא נפסיק את שביתת הרעב עד ראש הממשלה יתעשת ויאשר את החלטת הממשלה שתסדיר את הישובים".