ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית, התייחס הבוקר (שני) לסקרים המעבירים את מפלגתו את אחוז החסימה ועל המשא ומתן לאיחוד עם נפתלי בנט.

בראיון לינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103MFM אמר סמוטריץ': "זה לא סקר ראשון ולא אחרון, ולהערכתי התוצאות יהיו עוד הרבה יותר טובות מהסיבה הפשוטה שהציונות הדתית, בשונה ממפלגות אחרות שהן סוג של מניה בורסאית 24 מנדטים ונחתכים בחצי בשבוע, עולים ויורדים משתנים מכל איזה כניסה של שחקן. הציונות הדתית היא נכס מוחשי, לא איזה לקט מצביעים שאתה הולך ללקט מכל מיני שדות זרים. יש קהילות ובתי כנסת, תנועות נוער ומוסדות חינוך והורים ובוגרים - הדבר הזה חי, נושם בועט, נושא ערכים גדולים ואני משוכנע שהוא רוצה מפלגה שתייצג אותו ואת דרכו ואת ערכיו ואת צרכיו בכבוד ובגאווה בשמחה"

סמוטריץ' הדגיש כי המפלגה בראשותו "לא תשים בצד את כל הדברים שחשובים לה כדי לטפל רק בנושא אחד, אנחנו צריכים לטפל גם בכלכלה ואין לנו שום פריווילגיה לוותר על התיקונים שחיוני לעשות במערכת המשפט, על המאבק על הזהות היהודית של מדינת ישראל (אתמול קיבלנו תזכורת לעניין הזה מבג"ץ), על הפיתוח של ההתיישבות ועוד ועוד".

"לצערי נפתלי קיבל החלטה שוב לעזוב את הציונות הדתית ולהתמודד לבד", הוסיף, "הוא הלך להרפתקה הזאת בסבב א' התוצאה ידועה, הוא לא עבר את אחוז החסימה, זרק כמעט ארבעה מנדטים לימין ועד היום, שנתיים, אנחנו לא מצליחים להשתקם מהטעות הזאת, ולצערי הרב הוא יוצא שוב לדרך ומתבשם שוב מסקרים, זה הסדר, פעם קודמת הוא גם התחיל עם 16 ולא עבר, והפעם הוא מתחיל עם 14, אני מאוד מקווה בשביל כולנו שהוא כן יעבור את אחוז החסימה, אבל אנחנו לא מחכים, הציונות הדתית חיה בועטת, הייתה מפלגה ציונית דתית מאז קום המדינה ותמשיך להיות, זה מפלגה שהיא המצפן והמצפון של כל ממשלה שלא תקום".

סופי שאתם לא רצים ביחד?

"למיטב ידיעתי מבחינתו זה סופי. אני אגב, שומע את ההתנהלות שלו בעיקר דרך התקשורת, הוא מסרב לנהל משא ומתן ענייני, אבל שוב מנוי וגמור איתו, אני שומע שהוא מביא את אבוהב, אני שומע שהוא מנהל משא ומתן עם גנץ".

מגל: אין שום משא ומתן עם גנץ, עזוב אותך

"יש משא ומתן עם גנץ, חד משמעית אני אומר לך. אבל זה מאוד מתאים לקו שהוא מוביל שהוא הולך לקחת על עצמו משימה מאוד חשובה של שיקום הכלכלה, אני חושב שזה נכון ואני לא מקל בזה ראש, אני חושב שהוא יכול להיות שר אוצר יוצא מן הכלל ולעשות באמת שינויים דרמטיים בכלכלה. לציבור שלנו יש המון דברים אחרים חשובים שאנחנו לא מוכנים בשום פנים ואופן לשים בצד, אנחנו בסוף מפלגה אידיאולוגית עם דרך, עם ערכים, עם שליחות".

בנט הציע לך מקום 3 6 ו-10 אז מה הבעיה?

"בנט לא הציע לי שום מקום כיוון שלרגע לא הגענו לדבר על המקומות, אני אומר לך את זה באחריות. אנחנו לא מנהלים שיח על מיקומים, אנחנו כבר שבועות מנסים ללבן את השאלה לאן פניה של המפלגה, למה היא מחויבת, מה היא רוצה לקדם, וממילא וזה הדבר החשוב לאיזו ממשלה היא חותרת להקים. כי אם אתה שם רק את הכלכלה, אז בסדר גמור, יכול להיות שעם חולדאי אפשר לשקם טוב ואולי גם עם יאיר לפיד, אבל אם אתה רוצה לקדם את ההתיישבות ולהגדיל אותה ולהחיל את הריבונות, אם אתה רוצה לתקן את מערכת המשפט, אם אתה רוצה לקחת אחריות על הזהות היהודית ועל החינוך, את זה לא עושים לא עם יאיר לפיד, לא עם חולדאי ולא עם אביגדור ליברמן".

יריב אופנהיימר: אם תרוץ לבד האם תקרא לאיתמר בן גביר לחבור אליך?

"אני מנסה לחבר כמה שיותר כוחות בציונות הדתית, זו תנועה מגוונת שיש בה גוונים שונים. אני לא מנהל משאים ומתנים דרך התקשורת, האתגר שלי עכשיו זה לאחד כמה שיותר חלקים בציונות הדתית שמזדהים עם ערכיה ועם דרכה".