המשטרה ממשיכה לטייח. עו"ד נתי רום
המשטרה ממשיכה לטייח. עו"ד נתי רוםצילום: ערוץ 7

היועץ המשפטי למשטרה הגיב לתלונה שהוגשה נגד חוקרי המשטרה בגין אמירות פוגעניות וגזעניות שנאמרו כלפי אביו של אחד מהעצורים בתקרית המרדף המשטרתי שבמהלכו מצא את מותו אהוביה סנדק ז"ל.

במכתב, אשר נשלח מלשכת יועמ"ש למשטרה ונחתם על ידי עו"ד ניר גטניו, נאמר "הננו מנועים מלטפל בתלונתך כנגד השוטרים בשעה שמתנהל הליך פלילי בקשר לעובדות הנטענות בתלונה. לאחר סיום ההליכים הפליליים ולאורם, תוכל לשוב ולפנות אל יחידתנו".

עו"ד נתי רום מארגון חוננו המייצג את האב מסר כי המענה שהתקבל הוא שערורייתי וכי ההתנהלות של צוות החקירה לקויה "יחד עם ניסיונות הטיוח משטרת ישראל והחוקרים העומדים בראש חקירת האירוע נותנים יחס פוגעני תוך אמירת אמירות גזעניות וניסיונות הפחדת העדים במקום להגיע לחקר האמת. בזה אחר זה יוצאים עדים מחקירתם ומספרים שמוטחים בהם אמירות גזעניות ופוגעניות".

עשרות מפגינים מול ביתה של ראש מח"ש - "די לטיוח"ארגון בצלמו

כפי שפורסם, האב אשר זומן לחקירה, תיאר כי ספג עלבונות קשים כלפיו וכלפיי הציבור הדתי בכלל וכך קרה גם בחקירה של אשתו.

במכתב התלונה ששלח עו"ד רום תואר כי "לאורך החקירה החוקר רס"ב אביטן הטיח עלבונות קשים במרשי, כינה אותו פעמים רבות 'שקרן' והוסיף הטחה פוגענית כוללנית כלפי הציבור הדתי בכללותו באומרו 'אתם עם הכיפה, הפאות והציציות כולכם חבורת פושעים'. מעת לעת במהלך החקירה הארוכה נכנס לחדר פקד גרוסמן והצטרף לאלימות המילולית שהטיח רס"ב אביטן במר גוזלן".

עוד הוסיף עורך הדין, "לא ייתכן שהורים שמגיעים לתת עדות יקבלו יחס כזה. יש להוקיע את ההתנהלות הפסולה הזו, ואני מקווה שמשטרת ישראל תדע להוקיע זאת. לצערי כרגע המענה שקיבלנו הוא בלתי מתקבל על הדעת, נראה שמשטרת ישראל ממשיכה בניסיונות הטיוח".