העגלה החכמה מישראל בדרך לדובאי

פטנט העגלות החכמות מישראל עושה את דרכו לרשת מרכולים באיחוד האמירויות. הממציא מספר על העסקה, על היעילות ועל הקונספירציות.

שמעון כהן - ערוץ 7 , כ"ז בטבת תשפ"א

העגלה החכמה מישראל בדרך לדובאי-ערוץ 7
בדרך לדובאי
צילום: יח"צ

עגלה ישראלית חכמה מגיעה לאיחוד האמירויות. חברת A2Z Smart Technologies , שהוקמה ע"י היזם בן-צור יוסף, צפויה לחתום על סיכום עם רשת מרכולים באמירויות. שוחחנו עם יוסף על המיזם, התגובות והקונספירציות.

כבר בפתח הדברים מספר יוסף כי לפי שעה, כל עוד העסקה אינה חתומה מבקשת אותה חברה ציבורית באמירויות שלא לציין את שמה, אך החתימה צפויה בקרוב ואז "צוות הנדסי טכני ייצא לשם כדי לעשות ניסוי ראשון. אנחנו בטוחים בהצלחה שלו כי היא כבר עובדת יפה ברשת יוחננוף. ניכנס לאחד הסניפים, נתחבר לתשתיות של הסניף ואז נתחיל לתפעל את המערכת".

על יתרונותיה של העגלה החכמה שמציגה החברה שלו מספר יוסף כי מדובר בעגלה המוגנת בפטנט ויתרונה הוא "עצמאות הקונה", כהגדרתו.

"הלקוח לוקח עגלה חכמה עם מסך גדול ובלי להבין בטכנולוגיה העגלה מדריכה אותו. הוא מניח את המוצרים ומספר טכנולוגיות מנתחות את המוצר. יש משקל בתחתית העגלה והוא יודע לזהות משקלים ומוצרים שלא נסרקו", מה שמבטיח למנהלי הרשת מניעת גניבות.

"ברגע שכל המוצרים נמצאים בסל הוא מעביר כרטיס אשראי בעגלה, מקבל אישור שהתשלום בוצע ועובר לשער חכם, שהוא פיתוח שלנו. השער מקבל הודעה שהעגלה הזו שילמה כבר על המוצרים, השער נפתח והוא מקבל חשבונית".

בדבריו מציין יוסף שהמשמעות של דילוג על התור באה לידי ביטוי גם בהרגלי הקניה ואכן הרכישה דרך העגלות החכמות היא בעשרות אחוזים יותר מאשר בעגלות הרגילות. הקונים מנצלים את הזמן שנחסך להוספת קניה, כך מסתבר והתוצאה היא ש"העגלות שאנחנו מייצרים הן יותר גדולות מאלו שהתחלנו איתן".

מול רשת המרכולים באיחוד האמירויות יצטרכו יוסף וצוותו לקיים התאמה ממוקדת לקופה, אך מעבר להתאמה זו לכל מקום ומקום מדובר במנגנון קבוע התואם את כלל המקומות והמרכולים.

ואם מישהו מאיתנו כבר מדמיין תיאוריות קונספירציה על מעקב של גורם כלשהו אחר הרכישות שלנו דרך העגלות החכמות, יוסף דוחה את הדברים מכל וכל ומבהיר כי כממציא הפטנט והבעלים שלו הוא גאה בהיותו מוצר כחול לבן שבו המערכת אינה מתערבת בדבר משיקולי הרוכש, אינה מצלמת אינה מתעדת ואינה עוקבת אחר הרוכש, ובינתיים, כך הוא מספר, הוא מקבל "תשבחות של הציבור שמשתמשים, הם משלמים וזה הפך לחוויה".

ומה באשר לפרסומות? האם העגלות ישלחו אלינו פרסומות הביתה או לסלולר בהתאם לסוג הרכישות שלנו? גם כאן יוסף משיב בשלילה ומבהיר כי פרסומות יהיו רק על המסך של העגלה ובהתאם לרצונותיו של הרוכש, אך בכל מקרה לא יעברו אליו לטלפון או למסך אחר כלשהו.