מאבטחים ואנשי משמר בבניין הקונגרס לאחר הפריצה
מאבטחים ואנשי משמר בבניין הקונגרס לאחר הפריצהצילום: רויטרס

הכתובת היתה רשומה על הקיר של הרשתות החברתיות, כך עולה על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס" חברת Zignal Labs המנטרת ואוספת מידע על התקשורת ההאמריקאית, לרבות הרשתות החברתיות.

החברה חקרה ומצאה כי המונח "Storm the Capitol" ("להסתער על הקפיטול") הופיע לא פחות ממאה אלף פעמים ברשתות החברתיות השונות בחודש בלבד שלפני הפריצה לגבעת הקפיטול ביום רביעי האחרון.

הביטוי הופיע בעיקר בפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם, ופעמים רבות הוא הופיע במהלך דיונים סביב ציוצים ויראליים שדנו בדרכים לפרוץ אל תוך בניין הקונגרס והסנאט כולל דרכים לוגיסטיות לבצע זאת.

אחד המשתמשים שאל לדוגמא "האם מישהו יודע אם החלונות בקומה השנייה מחוזקים?". גם בדיונים אחרים שהיו פתוחים כמעט לכולם, דנו משתמשים ברשתות החברתיות בשאלה אילו כלי נשק כדאי להביא איתם להפגנה המתוכננת ל-6 בינואר, כאשר אחד מהם הפציר "להביא מוטות ברזל" שיסייעו לפרוץ אל תוך בניין הקפיטול ולהתעמת עם השוטרים.

בראיון לאתר Buzzfeed אמר ג'ארד הולט, עמית מחקר במעבדת המחקר הפלילי הדיגיטלי, כי הכוונה לפרוץ לבניין הקפיטול היתה רשומה על הקיר שבועות ארוכים לפני ההפגנה האלימה ביום רביעי האחרון. "קיצונים רבים הביעו במשך שבועות שוב ושוב את כוונתם להשתתף בהפגנות ב-6 בינואר. הם הביעו ללא בושה ברשת האינטרנט את רצונם בכאוס ואלימות. מה שחווינו הוא הביטוי של אותה רטוריקה אלימה ברשת למצב של סכנת חיים אמיתית".

הדו"ח של חברת Zignal Labs שפורסם ב"ניו יורק טיימס" מגיע לאחר שמאז האירוע בקפיטול מתקיים דיון ציבורי נרחב האם כוחות הביטחון נערכו כראוי לקראת ההפגנה והאם הרשתות החברתיות איפשרו את הדיונים הפתוחים לקראת האירוע האלים ללא הפרעה.