סגן רעות ספיר (משמאל) במהלך תרגיל במרחב התפר עם חטיבת בנימין
סגן רעות ספיר (משמאל) במהלך תרגיל במרחב התפר עם חטיבת בנימיןצילום: דובר צה"ל

הצוותים הרפואיים שמשרתים בחטיבה המרחבית שומרון רגילים להגיע ראשונים לכל זירת תאונה או אירוע טרור, ולהעניק סיוע רפואי ומציל חיים בשיתוף פעולה עם מד"א ועם הכוננים הגרים ביישובי הגזרה.

לרגל "יום הרופא", שוחחנו עם קצינת ארגון רפואה בחטמ״ר שומרון, סגן רעות ספיר, שמספרת לערוץ 7 על תפקידה בגזרה ועל חשיבות הכוחות הרפואיים.

"גזרת שומרון היא גזרה מיוחדת מבחינת הצוותים הרפואיים הצבאיים", אמרה ספיר. ''מדובר בחטיבת עומק שנמצאת במרחב בו המענה הרפואי המשמעותי מתבסס על הכוחות הרפואיים החטיבתיים. למעשה, יש טנ״צ חטיבה, תאג״ד חטיבה ושני תאג״דים של הגדודים הנמצאים בקו.

''אנחנו אלו שמוקפצים לאירועים השונים בגזרה, בידיעה שככל הנראה אנחנו הראשונים שנגיע בשל הקרבה. זה הופך את תחושת האחריות לגדולה מאוד ונותן מוטיבציה לבצע את התפקיד שלנו הכי טוב שאפשר''.

סגן ספיר מתארת את הקשר ההדוק בין צוותי הרפואי הצבאיים להתיישבות היהודית בשומרון. ''מבחינת הקשר עם ההתיישבות, ביישובים יש כוננים של מד״א איתם אנחנו בקשר מתמיד- לכולנו יש משימה אחת והיא הצלת חיים, ושיתוף הפעולה הנדרש בהקשר הזה מתבצע באופן טוב מאוד. התאג״דים של הגדודים המתחלפים עוברים חניכות אישיות על ידי החובשים מהחטיבה כדי להתמקצע גם הם במשימות השונות והייחודיות לגזרה''.

לאחר שסיימה קורס חובשים צבאיים שובתה ספיר בגזרת יהודה. ''גם אז וגם כיום, כמפקדת בגזרת שומרון, אני יודעת כמה משמעות יש לי ולחיילים שלי- כל אחד מחיילי הרפואה בחטיבה יודע היטב שספציפית בגזרה הזו, הוא זה שמציל חיים ובאופן יום יומי והוא המענה המהיר ביותר, ולרפואה מהירה יש חשיבות אדירה''.

לדבריה, "יום הרופא נועד להציג לכולם את מה שאנחנו כבר יודעים- עד כמה האחריות שלנו כצוותים רפואיים גדולה וכמה משמעות וסיפוק יש לנו בביצוע התפקיד שלנו. נמשיך להיות פה למען תושבי השומרון ולספק להם את המענה המהיר והמקצועי ביותר''.