בית"ר למען החיילים הבודדים
בית"ר למען החיילים הבודדיםצילום: האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

כדורגל אסור, לעשות טוב למען האחר מותר. תקופת הסגר השלישי פוגעת לא רק בקיום משחקי הכדורגל ופעילות הספורט כולו כסדרן יחד עם כל המשק, אלא גם באנשים רבים הנמצאים לבד במדינה ללא עזרה מספקת וללא אנשים קרובים.

כאלו הם החיילים הבודדים, כאשר על פי הנתונים כיום בישראל ישנם כ-7,000 חיילים בודדים, מחציתם הם ישראלים שיש להם משפחה בארץ אך כזו שלא נותנת להם את התמיכה כגון כאלה המגיעים מבתים חרדים, צעירים בסיכון, ילדים שגדלו במשפחות אומנה ופנימיות ועוד.

בבית"ר אשר שמו להם למטרה לעשות למען הקהילה, החליטו להשתמש בפלטפורמה שלהם בכדי לעזור לכל אותם חיילים בודדים חסרי עורף משפחתי לעבור את התקופה הזו עם כמה שיותר אהבה מסביב ותשומת לב לכל הצרכים שלהם.

בבית"ר חברו ל"מרכז לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים", תוכנית שהוקמה ב-2016 ונקראת על שמו של מייקל לוין ז"ל, חייל בודד אשר נהרג במלחמת לבנון השניה, לאחר שקיצר את חופשתו בארה"ב על מנת לחזור ליחידה ולהילחם ומסייעת כיום ל-1,000 חיילים בודדים, וקראו לאוהדיהם הרבים להציע עזרה בכל תחום בו הם יכולים לעזור ולאו דווקא תרומה כספית.

"אנו מחפשים אנשי מקצוע שיוכלו לעזור לחיילים, בתרומה של מחשבים ניידים לסטודנטים/ השלמת בגרויות/ לימודי מקצוע – ללא עלות, שיעורי נהיגה, מקומות עבודה לחיילים בשירות/משוחררים, ייעוץ משפטי, וכל מקצוע שבו תוכלו לעזור לנו לעזור להם", כתבו בהודעתם ראשי בית"ר.

"לאותם חיילים אין בית לחזור אליו, איש לא מקבל אותם בחיוך וחיבוק כשהם חוזרים הביתה אחרי שבועות ארוכים בצבא, ארוחה חמה לא מחכה להם על השולחן ואין מי שישמע את חוויותיהם מהשבועות שחלפו. יותר מכך, לפעמים, הדברים הקטנים שחסרים להם, כמו ציוד לבסיס ולבית, ארוחות חמות או ייעוץ הם בדוק המקום בו אנחנו, אוהדים יקרים, יכולים להיכנס לתמונה".

כמו כן אמרו בבית"ר כי מי שמעוניין לתרום כסף לעמותה ולחיילים הבודדים יכול לעשות גם את זה במספר מסלולים - ניתן לעזור ברכישת 150 ערכות גיוס, 50 מנות לשבת כל סופ״ש, ארוחות חמות מוזלות לחיילים, מוצרי טואלטיקה ומזון יבש.

"אנחנו יודעים שזוהי תקופה קשה עבור כולנו, אבל אין ספק שעבורם מדובר בתקופה מאתגרת אף יותר. בואו נוכיח להם שלעולם לא יצעדו לבד", אמרו בבית"ר.