בנט וסמוטריץ'
בנט וסמוטריץ'צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הכריז היום (שני) בריאיון ל"תוכנית חיסכון" כי בבחירות הקרובות מפלגתו תרוץ לבד ולא תתאחד עם מפלגת ימינה של נפתלי בנט.

"איש איש לדרכו", אמר סמוטריץ' והדגיש כי השניים יישארו חברים.

"בנט לקח על עצמו משימה גדולה וחשובה של שיקום הכלכלה והפרנסה, ואני לוקח על שכמי הדל את המשימה גם לאחד את הציונות הדתית - אבל בעיקר להיות הקול האידיאולוגי, הערכי, הימני בכנסת ישראל".

סמוטריץ' התחמק מלהאשים את בנט בכישלון המשא ומתן, "אני לא שם, אף אחד לא יגרור אותי לשם, לא הולך ללכלך ולהכפיש אף אחד". לדבריו, המחלוקת ביניהם הייתה על איזה התחייבויות הם נותנים לציבור ועל איזו ממשלה נחתור להקים אחרי הבחירות. "לא הגענו לדבר על כיסאות, לא הגענו להתווכח על זה אפילו – אנחנו במהות, אמרתי נכבד את נפתלי, הוא קיבל את החלטותיו והלך לדרכו", סיפר.

לשאלה האם מדובר בפרידה סופית או שהדברים עדיין יכולים להשתנות עד הגשת הרשימות לוועדת הבחירות, השיב סמוטריץ': "האחריות הגדולה שעל כתפיי לא מאפשרת לי לחכות לדקה ה-90 להחלטות של נפתלי - וככה הוא היה תמיד. בסבב ב' הוא אמר מראש 'אני לא מנהל משא ומתן' עד 24 השעות האחרונות - רק אחרי שפייגלין סגר לו את הדלת הוא חזר לציונות הדתית".

כשנשאל אם יסכים להכניס לרשימתו את איתמר בן גביר, השיב סמוטריץ' שהוא מוכן לרוץ עם "כל מי שרוצה להיות במפלגה דתית לאומית ערכית". בהמשך הוא הכחיש שנתניהו מנסה לשדך בינו לבין בן גביר. "נתניהו לא שוחח איתי מאז שיצאתי לאופוזיציה", אמר.

מפלגת ימינה מסרה בתגובה: "סמוטריץ' בחר הערב לפצל את הימין. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך".