פרידמן
פרידמןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן אמר בתדרוך סגור לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי הוא ממליץ לישראל לא להיכנס לעימות מיידי עם ממשל ביידן בנושא האיראני, כך חשף ברק רביד באתר 'וואלה'.

על פי הדיווח המליץ פרידמן לנסות לפתוח בדיאלוג שקט עם אנשי ביידן ולשלב בכך את מדינות ערב המתונות.

פרידמן ציין כי הוא מקבל את הרושם שממשל ביידן יבקש לחזור להסכם הגרעין המקורי ומדובר במהלך מוטעה.

פרידמן העריך שג'ו ביידן יהיה ידידותי לישראל והביע תקווה שהוא יקדם את הסכמי אברהם.

הכנסת נפרדה מהשגריר דיוויד פרידמןערוץ כנסת

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת בראשותו של ח"כ צבי האוזן קיימה הבוקר (שני) ישיבה מיוחדת לפרידה משגרירה ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן.

בישיבה השתתף גם יו"ר הכנסת יריב לוין והיא עמדה בסימן הקשר החם והקרוב שפיתח פרידמן עם שורה ארוכה של בכירים בישראל.

יו"ר הוועדה האוזר אמר בפתח הישיבה, "שמח לארח לישיבה מיוחדת את השגריר דיוויד פרידמן. ישיבה זו אינה אירוע שגרתי כאן בוועדת החוץ והביטחון, נדמה לי שאפילו אירוע ייחודי ונדיר, אבל גם השגריר הוא ייחודי ונדיר. נשמע היום סקירה מסכמת על למעלה מ-3.5 שנות שירותו כאן בישראל ונטעים – כאן בירושלים. לא רק נשמע אלא גם נאמר תודה, ונכיר את הטוב על תרומה יוצאת דופן להידוק וחיזוק הקשרים בין ארה"ב ומדינת ישראל".

"השגריר פרידמן זכה בכהונתו להגשים חלומות של כולנו, לשנות עיוות היסטורי, ולממש הלכה למעשה את עמדתה המסורתית של ארה"ב וראייתה ההיסטורית שבירתה של מדינת העם היהודי בארץ ישראל היא ירושלים. הוא זכה לחנוך בעשר אצבעותיו את השגרירות בבירתו הנצחית של העם היהודי", הוסיף האוזר.

האוזר ציין כי השגריר פרידמן "זכה להיות שותף בהליכים היסטוריים של הכרה בריבונות ישראלית ברמת הגולן, כחלק מההכרה בשינוי המציאות כאן באזור ובקריטיות של הריבונות בגולן לקיומה של ישראל וביטחונה האסטרטגי. לצד זה זכה להיות שותף בהסכמי אברהם אשר מבססים את שינוי הפרדיגמה שהתרחש במזרח התיכון עשור לאחר מה שמכונה ה"אביב הערבי" - ההכרה באמת שישראל איננה הבעיה של המזרח התיכון, אלא שישראל היא מרכיב מרכזי בפתרון של בעיות האזור".

"הסכמי אברהם הם תוצאה של מדיניות אמריקאית עיקשת להכיר בזכותו של העם היהודי להגדרה עצמית ולחדש את ריבונותו בשלום ובביטחון, ועל כל אלה, ודברים רבים נוספים תודותינו נתונה לך. בטוח שלא תשכח את השנים המרתקים שעברו עליך כאן בישראל, כמו שכל אזרחי ישראל לא יישכחו זאת לעולם", חתם.

השגריר פרידמן הדגיש בדברים שנשא את עמידתה של ארה"ב במהלך כהונת טראמפ לצדה של ישראל בשורה של נושאים ובמיוחד בכל הנוגע לירושלים.

"הדבר החשוב ביותר שעשינו הוא ההכרה בירושלים. זה חיזק את הנשיא מעבר לירושלים, כי העולם כולו נוכח שארה"ב עומדת לצד חברותיה", אמר פרידמן.

השגריר הוסיף בנימה אישית "לשרת כשגריר היה הכבוד של החיים שלי וגם רכשתי כאן הרבה חברים".

לחברי הכנסת אמר פרידמן "כמי שנולד וגדל בגלות, אני יכול לומר שעתיד העם היהודי והיהודים נמצא בידיכם, בישראל. אני יודע שאתם מוכנים לאתגר. 'נצח ישראל לא ישקר'".