הילה שי וזאן במאהל המחאה
הילה שי וזאן במאהל המחאהצילום: רועי חדי

ח"כ הילה שי וזאן (כחול לבן) הגיעה למאהל המחאה של ההתיישבות הצעירה בירושלים, וקראה להסדיר את היישובים הצעירים ביהודה ושומרון כבר בעת הקרובה.

באוהל המחאה נפגשה שי וזאן עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי, ראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן, מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני וכן עם מובילי המאבק שסיפרו על תנאי המחייה הקשים ביישובים עבור כ-20,000 בני אדם שאינם מחוברים למים וחשמל בשל ויכוחים בין כחול לבן לליכוד.

"אין שום סיבה שאף אזרח יחיה ככה, ללא המשאבים הבסיסים ביותר – תשתיות מים וחשמל", אמרה חברת הכנסת. ''אלו התנאים הבסיסיים ביותר להם זכאי כל אזרח במדינה - בזכות ולא בחסד. זה לא קשור רק לרצון לדאוג למתיישבים ורווחתם אלא לצדק הבסיסי ביותר.

"ההתיישבות הצעירה היא כבר לא התיישבויות מבודדות, רחוקות וארעיות אלא יישובים של ממש, עם משפחות שלמות, ילדים ותינוקות שזכאים לאיכות החיים הבסיסית ביותר. מבחינתי מדובר בעוולה שזועקת לשמים, והחל מימי המאבק הראשונים נעמדתי לצד ההתיישבות הצעירה ואף הצבעתי למען הסדרתה במליאת הכנסת".

שי וזאן סיפרה כי ''כבר דנתי בנושא עם שר הביטחון, שמבין את החשיבות של הסדרת ההתיישבות הצעירה ולכן החליט לקדם את תוכנית ההסדרה''.

היא הבטיחה להישאר מחויבת לתושבי ההתיישבות הצעירה, "אנשים שהם מלח הארץ ורק מעוניינים בתנאי המחיה הפשוטים ביותר – בוודאות שיהיו להם מים זורמים, אספקת חשמל ותנאים בסיסיים לקיים את קהילתם ויישובם. אמשיך להיאבק למען ההומניות, הצדק והשוויון למתיישבים".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קרא להפסיק להשתמש בילדי ההתיישבות הצעירה כבני ערובה בכיפופי ידיים פוליטיים: "הדרישה להסדרת המאחזים היא בסופו של יום דרישה לאפשר לתמר ליונתן ולנעה הקטנים חימום בחורף, ומים למקלחות. זו דרישה הומניטרית בסיסית שאין אלמנטרית ממנה. אני קורא לראש הממשלה להודיע על הסדרת המאחזים אחת ולתמיד".