עימותים בין שוטרים לחרדים באשדוד
עימותים בין שוטרים לחרדים באשדודצילום: דוברות המשטרה

חצי יממה לאחר ההפגנות האלימות אתמול באשדוד, 11 מפגיני 'הפלג הירושלמי', מישיבת גרודנא שנעצרו במהומות, שוחררו לפנות בוקר לבתיהם.

כחלק משחרור העצורים, גם הרב דוד צוקר, אחד מצוות הישיבה שנעצר לאחר שנטל חלק מהפגנה, שוחרר אף הוא לביתו.

עם מעצרו נלקח צוקר לטיפול רפואי בבית החולים ברזילי באשקלון בליווי משטרתי, לאחר שלטענתו חש ברע ומקוצר נשימה. לאחר ששוחרר מבית החולים הוא נלקח למעצר, וכאמור, הבוקר הוא שוחרר לביתו.

במהלך יום האתמול עצרה המשטרה 15 מפגינים מהפלג הירושלמי החרדי בחשד להפרת הסדר הציבורי, לאחר שמאות בני אדם התעמתו עם שוטרים וחסמו כבישים.

העימותים החלו ברובע ג' בעיר, לאחר שפקחים שהגיעו לאכוף את הסגר בתלמוד תורה שהיה פתוח הותקפו ליד ישיבת "גרודנא" המזוהה עם הפלג הירושלמי. תלמידי הישיבה ואנשים נוספים שהגיעו למקום פתחו בעימות אלים עם השוטרים.

המשטרה טענה כי חלק מהמפגינים פגעו בשוטרים במקלות ובאבנים. בתום האירוע נמנו שלושה שוטרים פצועים באורח קל שקיבלו טיפול רפואי.

הפלג הירושלמי הגיב על העימותים ובהודעה שפרסם נכתב, "בשעה זו מתגודדים מחוץ לשערי הישיבה כוחות גדולים של משטרה, ובחורי הישיבה עוצרים את הסגירה בגופם ממש. לא מדובר בניסיון לסגור תלמוד תורה, מדובר בניסיון הזוי לסגור ישיבה בישראל בלי כל סיבה חוקית".