יזהר שי
יזהר שיצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אחת התופעות מעוררות ההשראה שהתפתחו בישראל בשנה האחרונה היא מחאת ההמונים כנגד ראש הממשלה וכנגד שלטון השחיתות המוסרית שהוא השליט כאן, במדינה שלנו, של כולנו. המחאה הזו שטפה את הרחובות, את הגשרים והכיכרות.

חשוב לי שתדעו, שאני לא מיתמם ואינני מתחמק מאחריות. הייתי חלק מהממשלה נגדה יצאה המחאה הגדולה הזו. פעמים רבות הגיעו המפגינים עד אליי, הביתה. ובכל פעם מחדש יצאתי אל המפגינים, הסברתי את עצמי ואת עמדותיי והזדהיתי עם כאבם ועם הביקורת הקשה שלהם על ראש הממשלה וגם על הממשלה כולה. וגם עם הביקורת שלהם עליי.

אני כותב כאן כדי לקחת אחריות על מעשיי. במקום שבו אני צריך להתנצל, הנה אני כאן מתנצל מכל הלב. מתנצל בפני מי שפגעתי בהם, בפני מי שכעסו על התבטאויות או מעשים שלי, בפני מי שהרגישו שאכזבתי אותם מאוד, בפני מי שהעבירו עליי ביקורת נוקבת בכאבם הרב והצודק.

אבל חשוב לי גם שתבינו, גיבורי המחאה, רבים מכם חברים קרובים שלי: הלכתי עם האמת הפנימית שלי, כמו שאני הבנתי אותה, כדי לנסות להגן על המדינה שלי מפני אותו רוע שאתם צפיתם בו מבחוץ. ועשיתי שם, בתוך הממשלה, כל מה שאפשר כדי להגן על מה שחשוב לכולנו. וגם נלחמתי בתוך הממשלה על הזכות להפגין במהלך הקורונה. על הזכות למחאה. הייתי השר היחידי שהתנגד לחוק הדרקוני והמיותר שאסר על הפגנות בזמן חירום.

וכשיכולתי, ניסיתי לארגן קואליציה חליפית שתחליף את ממשלת נתניהו בן לילה לממשלה יעילה, מקצוענית ומבוססת ערכים בראשות בוגי יעלון. דרך אגב, אני הייתי מאבד את מקומי כשר בממשלה הזו, אבל המטרה היתה ראויה ונכונה לכל הדעות. היא לא צלחה כי מספר פוליטיקאים ציניים העדיפו לקחת את מדינת ישראל לבחירות, אחרי שהסתנוורו מהסקרים ומאשליות השלטון שלהם.

אני משוכנע, שאתם - גיבורי המחאה - הייתם הראשונים שהיו תומכים בממשלה כזו, שהיתה מובילה אותנו ליציאה מהקורונה, לייצוב הכלכלה ולבחירות בסוף שנת 2021 כשבנימין נתניהו כבר מזמן לא ראש ממשלה ומדינת ישראל נוכחת לדעת שהיא מסתדרת יפה מאוד בלעדיו.

הצטרפתי לבוגי בגלל היושרה שלו. בגלל האומץ שלו להלחם על הערכים, שחשובים לכולנו. אני מאמין שיש קהל גדול של בוחרים ש"חונים" כרגע במקומות הלא נכונים, בימין הרחוק והשמרני - זה שתומך בסיפוח חד צדדי, בפגיעה מהותית בכוחו של בית המשפט העליון, בסדר יום שמרני ביותר בענייני דת ומדינה - והם אינם מאמינים במפלגות האחרות של גוש המרכז שמאל. תל"ם היא היעד הנכון עבור אותם בוחרים, שמספרם נאמד כיום בשווה ערך של כ-20 מנדטים.